Több jel utal arra, hogy elvált, vagy válófélben van Mészáros Lőrinc milliárdos nagyvállalkozó egyik lánya, Ágnes. Az egyik ilyen, hogy a cégbejegyzésekben a férjhezmenetelekor felvett nevét, a Homlok-Mészáros Ágnest március 1-jével minden érdekeltségében Mészáros Ágnesre javították.
Az oligarcha lányának a cégbírósági adatok szerint Mészáros-féle családi cégekben vannak részesedései, mint a Konzum Management Kft., a Mészáros Agro Kft., az MHM Vagyonkezelő Zrt. Az utóbbinak a vezérigazgatója is, ott egyedüli tulajdonostársa a nővére, Beatrix. Ágnesnek továbbá tulajdonrésze van a Properitus Vagyonkezelő Kft.-ben, ez (volt) férje, Homlok Zsolt cégcsoportjának központi vállalkozása. Február elejéig tagja volt a Homlok érdekeltségébe tartozó Vasútvill Kft. felügyelőbizottságának is. (Ekkor nemcsak az ő megbízatása szűnt meg, hanem a másik két tagé is, Fendrik Gyuláé és Marjai Péteré.)
A Vasútvill nincs könnyű helyzetben, mivel fővállalkozója március végével indoklás nélkül felmondta a szerződéseit, amelyek alapján a Püspökladány–Biharkeresztes vasútvonal modernizációjában és a váci villamos alállomás építésében vett részt. Ez a bizonyos fővállalkozó pedig nem más, mint Mészáros Lőrinc érdekeltsége, az R-Kord Kft. Ezzel is összefüggésben lehet, hogy – mint az a cég tőzsdei tájékoztatójában olvasható – a Vasútvill „jelenleg rendelkezésére álló kapacitásainak 2023-as terv szerinti kihasználtsága várhatóan jelentősen csökken”.
A felcsúti mágnás és Homlok Zsolt közt évek óta érlelődött a konfliktus, mert a nagy állami vasúti projekteket mind Mészáros érdekeltségei nyerték, a szakmában régi motorosnak számító Homlok pedig – aki a Swietelsky Vasúttechnika ügyvezető igazgatója volt – alvállalkozói szerepbe szorult. A Szabad Európa hírportál szerint mindkét projekt csúszásban van, pedig az idén mindkettőt be kellene fejezni, mert még az előző, 2014–2020-as uniós költségvetési ciklus forrásaiból finanszírozza őket az állam.
A Vasútvill – és szinte az egész Mészáros család – a Budapest–Belgrád vasútvonal főleg kínai hitelből zajló rekonstrukciójában is benne van, de más nagy projektje nem fut. A cégnek az utóbbi hónapokban egyetlen nagy megrendelést sikerült behúznia, egy alállomás tervezését és kivitelezését a Nyíregyháza Ipari Parkban. Itt viszont vastagon fogott a ceruzája: az eredetileg becsült 2,9 milliárd helyett 6 milliárd forintért nyerték el a megbízást. A megrendelő Mészáros Lőrinc Opus Titász Áramhálózati Zrt.-je volt – itt egyelőre nem jelentettek be szerződésbontást.
Nem világos, mi lesz a Vasútvill sorsa. Mészáros Lőrinc ellen focizni esélytelen, de a cég tulajdonosi háttere eleve homályos. A kft anyavállalata Csehországban van bejegyezve, ennek ügyvezetője Homlok Zsolt és Marjai Péter. A cseh cég anyavállalata viszont egy átláthatatlan svájci vállalat, amelyben csak 41 százaléka van Homlok Zsoltnak, 49 százaléka pedig Mészáros Lőrincnek. Legalábbis ez volt a helyzet 2021 elején, amikor – minthogy a Vasútvill kötvényeket bocsátott ki 3 milliárd forint értékben, illetve részt vett az MNB növekedési kötvényprogramjában – fel kellett fednie a tulajdonosi struktúráját. A társaság 2022. első fél évi beszámolójában azt írták, hogy szeretnék külföldön lekötni a vállalat kapacitásait, ez azonban kevés sikerrel járt, az exportárbevétel mindössze 130 millió forintra rúgott. A cég teljes árbevétele az elmúlt években évi 12–16 milliárd forint között mozgott.
Homlok Zsolt másik fő vállalkozásának, a szintén milliárdos árbevételeket és százmilliós profitokat produkáló Homlok Építő Zrt.-nek anyacége a Properitus Vagyonkezelő Kft., ebben Mészáros Ágnes résztulajdonos.
Arról, hogy tulajdonostársként is kettéválnak-e az útjaik, nincs információ, miközben a magánéleti szakítást a (volt) férj lakcímváltozása is valószínűsíti: február elejétől a Mészáros család felcsúti háza helyett egy, a budapesti Hidegkúti úton található ingatlan a hivatalos címe. Az ezer négyzetméteres telek tulajdonosa azonban nem személy szerint ő, hanem a Homlok Zrt., amely 2021-ben lett az ingatlan birtokosa. Mészáros Ágnesnek tehát, áttételesen, az ingatlanban is van tulajdonrésze. Az OTP Banknak pedig van rajta egy 200 millió forintos jelzálogjoga.