Mostantól akár a családi ebéd közben is hitelesíthetik Mészáros Lőrinc vasúti projektjeit

5 perc

2022.12.15. 04:30

Több olyan vasúti projekt műszaki megfelelőségét is Mészáros Lőrinc veje, Homlok Zsolt frissen megszerzett cége hitelesítette az elmúlt években, amelynek a kivitelezője a felcsúti milliárdos valamelyik vállalata vagy éppen Homlok érdekeltsége volt.

Még hogy a vasútépítés száraz és unalmas mérnöki munka! Vérbeli szerelmi történet szövi át az elmúlt évek magyarországi vasúti fejlesztéseit a felcsúti kisvasút megépítésétől kezdve szinte az összes nagyprojekten át egészen egy minapi cégfelvásárlásig.

Történt ugyanis, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) 2015-ben vaskos közbeszerzést írt ki szinte az összes magyarországi vasútépítési munka műszaki hitelesítésére, és ezt egy GTH Holding nevű cég nyerte el több mint 11 milliárd forintért. Ez egy keretszerződés volt, amelyet azután egyenként konkretizáltak a projektekre; ezek közül az első a dél-balatoni vasútvonal volt, ennek a megfelelőségét kellett tehát ellenőriznie a GTH szakembereinek.

Márpedig a Szántód és Balatonszentgyörgy közötti szakasz rekonstrukcióját az a Déli Part Konzorcium nyerte el, amelynek tagja volt Mészáros Lőrinc R-Kord Kft.-je és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. is – ez utóbbinak az akkori ügyvezetője, Homlok Zsolt abban az időben már gyengéd érzelmeket táplált a feltörekvő felcsúti vállalkozó kisebbik lánya, Mészáros Ágnes iránt. Egy évvel korábban ugyanis Homlok munkaadója, a Swietelsky nyerte el a megbízást a világhírű kisvasút megvalósítására, a későbbi házaspár ott ismerkedett össze.