szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az áldozat egy idős ember volt.

Több millió forintot loptak el egy 59 éves tapolcai lakos bankszámlájáról telefonos csalással hétfőn – közölte a rendőrség pénteken.

A telefonáló banki alkalmazottnak adta ki magát, és azt hazudta az áldozatnak, hogy a számláján egy gyanús, 200 ezer forintos tranzakciót érzékelt a bank rendszere. Így vette rá arra az idős embert, hogy telepítse az AnyDesk nevű alkalmazást, amellyel a csalók teljes hozzáférést szereztek a telefonjához.

A telefonján keresztül be tudtak lépni a bankszámlájára is, ahonnan nagyjából 5 millió forintot utaltak át egy másik számlára.

A bankszámla tulajdonosa csak akkor jött rá, hogy átverték, mikor bement a bankjához, ahol közölték vele, hogy a telefonáló valójában nem a nevükben járt el.

Az ügy kapcsán a rendőrség az alábbiakat tanácsolja mindenkinek:

  • Ne adja meg bankkártya- vagy online banki adatait, és ne küldjön másolatot okmányairól! A banknak elég a név, a születési hely és idő, esetleg a lakcím. Az azonosításhoz nem kell sem a bankszámla, sem pedig a kártya számának megadása.
  • Amennyiben rosszat sejt, kérdezzen rá az „ügyintézőnél” egy korábbi tranzakcióra, hiszen ha tényleg a bank munkatársával beszél, akkor neki látnia kell az adatsorban, és tud majd válaszolni rá!
  • A legkisebb kétség esetén is szakítsa meg a hívást, és a bankkártyája hátoldalán található hivatalos telefonszámon ellenőrizze a tájékoztatás valóságtartalmát! Ezen a számon, ha szükséges, a számlájához és a bankkártyájához kapcsolódó tranzakciókat is azonnal letilthatja.
  • Ne töltsön le semmilyen programot egy „telefonos ügyintéző” javaslatára!
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!