szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A cég bocsánatot kért az utastól és kísérőjétől.

A BKV szerint a 136-os busz utasának panaszát az akkor rendelkezésükre álló információk és a busz kamerafelvételei alapján a lehető legnagyobb gondossággal és körültekintéssel eljárva vizsgálták ki – ez derül ki a 444-nek küldött válaszlevélből, miután a lap arról érdeklődött, a cég belső vizsgálata hogyan menthette fel azt a sofőrt, aki agresszíven viselkedett egy kerekesszékes utassal.

A 136-os busz sofőrje egy céges körlevélre hivatkozva nem volt hajlandó felengedni az elektromos kerekesszékkel közlekedő utast a buszra, ezt követően pedig inzultálni kezdte a kerekesszékes utas kísérőjét, akit egy ponton patkánynak és hülyegyereknek nevezett, majd megpróbálta kiütni a kezéből telefonját, amivel vette a jelenetet.

Patkánynak és hülyegyereknek nevezte egy kerekesszékes utas kísérőjét a buszsofőr, a BKK bocsánatot kért az ügyben

A 136-os budapesti járat vezetője azt bizonygatta tévesen, hogy az elektromos kerekesszékkel nem is kellett volna felengednie az utast a buszra.

„A kamerák csak a busz belsejében történteket rögzítik, így ezek, valamint a járművezető nyilatkozata alapján nem lehetett a történteket teljeskörűen rekonstruálni, ezért megalapozott döntést sem hozhattunk a buszvezető esetleges elmarasztalása ügyében” – magyarázta döntését a BKV.

A közlekedési vállalat friss levele ugyanakkor megerősíti, hogy az időközben tudomásukra jutott új információk alapján újabb vizsgálatot indítottak. Ez 24 órán belül lezárult, a cég azonban nem árulta el a 444-nek, mi lett az eredménye, illetve voltak-e következményei.

Mindössze annyi derült ki, hogy a cégnél prioritást jelent az egyenlő bánásmód, az esélyegyenlőség érvényesülése, valamint, hogy a szolgáltatásuk mindenki számára hozzáférhető legyen. „Fontosnak tartjuk elmondani, hogy egyedi esetről van szó, buszvezetőinkre nem jellemző a hasonló viselkedés. Járművezetőinket folyamatosan oktatjuk, az oktatások tematikájának fontos eleme, hogy munkavégzésük közben hogyan és mivel segíthetik a mozgásukban korlátozott utasokat. A panaszt bejelentő utastól és kísérőjétől elnézést kérünk” – zárult a levél.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!