Duplaannyi pénzt szántak a batidai Lázár-kastélyhoz vezető út felújítására, mint amennyit máshol költenek ilyen célra – írja az Átlátszó.
A Magyar Falu program keretében 50 milliárd forintot költöttek útfelújításra, ami 250 kilométerre vetítve átlagosan 200 millió forintot jelent kilométerenként. Az infláció miatt 2024-re megdrágult az útfelújítás, de a jelenlegi programban is 300 millió forint körüli a kilométerenkénti ár. Ezzel szemben a 4413-as útnál kilométerenként 500 millió forint feletti volt a felújítási költség: a batidai kastélyhoz vezető bő 6 kilométeres szakaszra bruttó 3,3 milliárd forintot költött a Magyar Közút.
Arra is kíváncsiak voltak, vajon mi indokolta, hogy a 4413-as utat az alapoktól építsék újjá, amire azt a választ kapták, hogy a kötött talaj miatt, de a közútkezelő szerint egyébként sem lehet összehasonlítani az egyes útszakaszokra szánt költségeket. A kikért közadatokból viszont az derül ki, hogy a Magyar Falu program első ütemében elvétve akadt ehhez akár csak hasonló, teljes pályaszerkezet-csere.
Az építési miniszer államtitkára arra hivatkozik, hogy a nagyfai börtön kérte a batidai út felújítását, de az erről szóló levelezést nem hajlandók megmutatni a lapnak.