Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d2f913e8-6326-469b-a3b8-8fb0ec25a59e","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Átlagosan hetente két természetvédelmi őrt ölnek meg munkavégzés közben – a brit trónörökös az ő munkájukra szeretné felhívni a világ figyelmét.","shortLead":"Átlagosan hetente két természetvédelmi őrt ölnek meg munkavégzés közben – a brit trónörökös az ő munkájukra szeretné...","id":"20250523_vilmos-herceg-dokumentumfilm-sorozat-vadorok-veszelyes-munka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2f913e8-6326-469b-a3b8-8fb0ec25a59e.jpg","index":0,"item":"aff632e6-6696-42ab-862d-084a66992297","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_vilmos-herceg-dokumentumfilm-sorozat-vadorok-veszelyes-munka","timestamp":"2025. május. 23. 09:51","title":"Vilmos herceg új dokumentumfilm-sorozata a világ egyik legveszélyesebb foglalkozását mutatja be","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d5b2393-12d0-4b90-8b60-54883c58cf2c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy ernyő alatt dolgozik tovább Jony Ive és Sam Altman, miután az OpenAI megvette Ive startupját, az io-t. A cél egy MI-alapú hardver elkészítése.","shortLead":"Egy ernyő alatt dolgozik tovább Jony Ive és Sam Altman, miután az OpenAI megvette Ive startupját, az io-t. A cél...","id":"20250522_jony-ive-io-felvasarlas-openai-mesterseges-intelligencia-harver-fejlesztes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d5b2393-12d0-4b90-8b60-54883c58cf2c.jpg","index":0,"item":"203c7d1e-950a-46f5-a972-6890b8dc24df","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_jony-ive-io-felvasarlas-openai-mesterseges-intelligencia-harver-fejlesztes","timestamp":"2025. május. 22. 09:03","title":"Felvásárolja az Apple korábbi sztártervezőjének cégét az OpenAI","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95b786b8-ae06-400b-b23d-66c6a80c6bd6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Már tart is a frissen bejelentett leépítés a jegybanknál, minden területről el fognak küldeni dolgozókat.","shortLead":"Már tart is a frissen bejelentett leépítés a jegybanknál, minden területről el fognak küldeni dolgozókat.","id":"20250522_varga-mihaly-matolcsy-mnb-leepites-kirugas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95b786b8-ae06-400b-b23d-66c6a80c6bd6.jpg","index":0,"item":"26e136b7-94b5-456c-bd2e-d6045b2d5e40","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_varga-mihaly-matolcsy-mnb-leepites-kirugas","timestamp":"2025. május. 22. 11:24","title":"Megkérdezték Varga Mihályt, Matolcsy György embereit rúgja-e ki az MNB-ből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"357edc1b-9ca6-4593-b2b0-a115e136ba73","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A szervezet az „átláthatósági” törvény tervezetére reagált.","shortLead":"A szervezet az „átláthatósági” törvény tervezetére reagált.","id":"20250522_szabad-europa-radio-washingtoni-kozpont-atlathatosagi-torveny-reakcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/357edc1b-9ca6-4593-b2b0-a115e136ba73.jpg","index":0,"item":"3e497e32-412c-452b-99be-e44172efe742","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_szabad-europa-radio-washingtoni-kozpont-atlathatosagi-torveny-reakcio","timestamp":"2025. május. 22. 14:38","title":"„A független újságírás bármilyen korlátozása aggasztó” – üzente a Szabad Európa Rádió washingtoni központja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ee580443-8ee6-49ca-8490-a076d8c98357","c_author":"One Solutions","category":"brandcontent","description":"Míg a vállalatok a növekedés, az ügyfélszerzés és a hatékonyságnövelés kihívásaival küzdenek, a háttérben új típusú fenyegetések körvonalazódnak – gyakran láthatatlanul.","shortLead":"Míg a vállalatok a növekedés, az ügyfélszerzés és a hatékonyságnövelés kihívásaival küzdenek, a háttérben új típusú...","id":"20250521_one_solutions_kibervedelem_kibertamadas_kiberintelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ee580443-8ee6-49ca-8490-a076d8c98357.jpg","index":0,"item":"4e4536e4-edab-4498-b9e6-ede8f9dc8f9d","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250521_one_solutions_kibervedelem_kibertamadas_kiberintelligencia","timestamp":"2025. május. 23. 07:30","title":"Miért válik üzleti alapfeltétellé a kiberintelligencia?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ece4739-a36f-4441-b1ed-eadbaa3dbe7d","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A forgatás már elkezdődött, Somos Renátát Borbély Alexandra alakítja. ","shortLead":"A forgatás már elkezdődött, Somos Renátát Borbély Alexandra alakítja. ","id":"20250523_Borbely-Alexandra-valtja-Gaspar-Katat-a-Renitens-kovetkezo-evadaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ece4739-a36f-4441-b1ed-eadbaa3dbe7d.jpg","index":0,"item":"0b40b6d8-a7dc-4c0b-9704-3522fa302b06","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_Borbely-Alexandra-valtja-Gaspar-Katat-a-Renitens-kovetkezo-evadaban","timestamp":"2025. május. 23. 17:12","title":"A harmadik évadban már nem Gáspár Kata lesz A renitens főszereplője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"beb92033-2314-47d6-95fd-b16c90117b3a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Biztosra mennek.","shortLead":"Biztosra mennek.","id":"20250523_kiemelt-beruhazas-BYD-kecskemet-kozlony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/beb92033-2314-47d6-95fd-b16c90117b3a.jpg","index":0,"item":"cbedfc3f-4bbc-428a-98d4-a0f24eae3307","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_kiemelt-beruhazas-BYD-kecskemet-kozlony","timestamp":"2025. május. 23. 07:13","title":"A kormány már azelőtt kiemelt beruházássá emelt egy projektet, hogy megállapodott volna róla a BYD-vel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4df206a9-603b-4d73-8c30-375ab6a58c44","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Névtelen levélben panaszkodtak a VI. kerületi polgármesternek nyugdíjasok arról, hogy nem tudnak leülni a trolimegállóban. Soproni Tamás intézkedett, most már van pad. Válaszlevelet is küldött.","shortLead":"Névtelen levélben panaszkodtak a VI. kerületi polgármesternek nyugdíjasok arról, hogy nem tudnak leülni...","id":"20250523_soproni-tamas-polgarmester-nyugdijasok-trolimegallo-pad-nyilt-level-szemetlada","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4df206a9-603b-4d73-8c30-375ab6a58c44.jpg","index":0,"item":"1b23078d-5116-4011-96ab-ce90397d4870","keywords":null,"link":"/elet/20250523_soproni-tamas-polgarmester-nyugdijasok-trolimegallo-pad-nyilt-level-szemetlada","timestamp":"2025. május. 23. 16:57","title":"Szemétládázva kérte számon egy nyugdíjas a padot Soproni Tamás polgármesteren, aki csattanós választ adott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mik azok a tartalmak, amelyek leginkább érdeklik a felhasználókat és melyek azok, amikre senki sem kíváncsi? Mit kell változtatni ahhoz, hogy az érdeklődőkből vásárlók legyenek? Megtérül-e az internetes reklámokra fordított pénz? Minden cég azt szeretné, ha pontosan ismerné a vevőköre igényeit, szokásait. A webanalitika felel azért, hogy ezek a kimutatások bármikor elérhetőek legyenek.
A webanalitika az online marketing olyan területe, amelynek szükségessége megkérdőjelezhetetlen. Hihetetlen, de a kkv-szektor szereplői közül a legtöbb cégnek nincs pontos kimutatása arról, hogy a vállalati weboldal hogyan teljesít a gyakorlatban. Pedig a webanalitika lehetővé teszi, hogy számszerű adatok alapján nyomon követhető legyen minden felhasználói kattintás, ami a webszájton történik. Ezekre odafigyelve a weboldal hatékonysága nagymértékben növelhető, ráadásul a webanalitika alkalmazása nélkül az internetes reklám sem sokkal több, mint egyszerű megjelenés. Persze egy webanalitikai rendszer rengeteg adatot kínál, de a teljesség igénye nélkül vizsgáljuk meg, mi minden tudható meg ezekből a jelentésekből.
A vállalati webszájt hatékonysága – az első lépések a siker felé
Látogatók száma Ez az adat talán a legalapvetőbb, amivel jó, ha tisztában van a weboldal tulajdonosa. Ha túl alacsony az eredmény, akkor sem szabad elkeseredni, csak érdemes elgondolkozni a hatékonyságnövelésen. A webfejlesztés túl nagy költséget jelent ahhoz, hogy utána a weboldal elriassza a látogatókat.
Látogatás ideje Ezek a számok megmutatják, hogy mennyi az átlagosan eltöltött idő a weboldalon. Szerencsés, ha ez a szám minél távolabb van a nullától, hiszen az azt jelentené, hogy a felhasználók az őket érdeklő tartalom hiányában az első mondat után elhagyták az oldalt. Ha a webes felület sikeresen leköti a figyelmet, akkor nagy lépés történt a látogatói bizalom kiépítése felé.
Szintén a tartalomra voksolnak a felhasználók a „látogatások mélysége” elnevezésű mérőszámmal. Ez jelöli azt, hogy az érdeklődők átlagosan hány oldalt néztek meg a webszájton belül. Ha a kapott értékek nem érik el minimum a két-három oldalt, akkor érdemes elgondolkozni a tartalomról, hiszen senki sem fog olyan terméket vagy szolgáltatást megvenni, amit unalmasnak talál a célcsoport.
Az online ügyfélszerzés sikeressé tételéhez alapvető fontosságú kimutatás lehet az új és a visszatérő látogatók aránya, hiszen a látogatói hűség elengedhetetlen ahhoz, hogy az érdeklődőket vásárlókká lehessen konvertálni. Az interneten sem elég egy-két impulzus ahhoz, hogy a célcsoport tagjai közvetlenül vagy közvetve vásároljanak az oldalon; a visszatérő látogatók azok, akikből később új ügyfél lehet. A hatékonyság azzal növelhető, ha egy vállalkozás folyamatosan azt a hozzáadott értéket, illetve információt szolgáltatja, ami miatt a felhasználók visszatérnek az adott oldalra.
A reklámkampányok hatékonysága – hogy az erre fordított pénz ne költség, hanem befektetés legyen
A webanalitika segítségével nem csak a vállalati webszájt hatékonysága növelhető, hanem a reklámkampányok sikeressége is. Egy-egy ilyen rendszer használata lehetővé teszi, hogy (kihasználva azt, hogy az online megjelenések a kampány ideje alatt is módosíthatóak) a cég a felhasználói igényekhez igazodó megjelenéseket hozzon létre. Példának okáért egy PPC (pay per click, azaz kattintásonként fizetendő) kampány elindulását követően, ha nincs megfelelő kattintási szám, érdemes elgondolkozni a következő dolgokon.
Vajon elég-e, ha figyelemfelkeltő a hirdetés szövege? Gyakori hiba, hogy a szöveg nem tartalmazza azokat a jellegeket, amik a felhasználókat kattintásra „bírják”. Ez esetben a kampány ideje alatt is lehet változtatni a szövegezésen a lehető legnagyobb hatékonyság érdekében. Tényleg a megfelelő kulcsszavakra jelenik-e meg a hirdetés? Hiába figyelemfelkeltő a hirdetési szöveg, ha nem azokra a kulcsszavakra jelenik meg, ahol a felhasználók keresnék. Ilyen helyzetben szintén korrigálható a megjelenés a webanalitikai adatok alapján.
Mindkét esetben látható, hogy a megfelelő hatékonyság eléréséhez elengedhetetlen a webanalitika alkalmazása, a megfelelő adatok nélkül a megjelenések ellenőrzés nélkül kerülnek a publikum elé, ezáltal elveszítve az online marketing egyik legnagyobb előnyét, a megfelelő targetálást.
A webanalitika költségei, itthoni lehetőségek
Természetesen sok olyan hasznos rendszer létezik a látogatói forgalom mérésére, amelyek ára is megfizethető, de léteznek olyan ingyenes megoldások is, amik tökéletesen elegendőek a kkv-szektor vállalkozásai számára. Az egyik leghasznosabb ingyenes rendszer a Google Analytics, amelynek üzembe állítása rendkívül egyszerű: a regisztrálás után a rendszer követőkódját be kell építeni a weboldalak forráskódjába. Ezután már csak az adatok elemzése marad hátra. Célszerű a rendszer üzembe állítása után kiértékelni az első adatokat, hiszen eredményeket csak a kezdeti állapot teljes ismeretében lehet elérni.
Mit tegyünk, ha kész webáruházunk a start-vonalon áll és csak arra vár, hogy végre élesben is állja a vevők rohamát? Hogy találnak ránk a vevők, mit kell tennünk azért, hogy ismertté tegyük webáruházunkat?
Web 2.0. - manapság már lépten-nyomon hallani ezt a kifejezést. De mi ez a Web 2.0, és mit jelenthet a számunkra? Hogyan használható fel ez az online üzletek felvirágoztatására?
Ha biztonsági fenyegetésként tekintenek az ellenzéki szereplőkre, a kormánykritikus sajtóra, az EU-ra vagy a civil társadalomra, akkor minden eszközt legitimnek érezhetnek velük szemben.
A KFT-ből kilépő Laár András azt monda, évekig tűrte a zenésztársai neheztelő, korholó hozzáállást, akik őt tartották az együttes leggyengébb láncszemének.