Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0c1eea70-9e13-4194-8834-6f010c7c5e96","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"A mesterséges intelligencia (MI) először lerombolja azt, ahogyan tanítunk, és csak utána teszi jobbá – véli Ethan Mollick, a Wharton Egyetem oktatója. Szerkesztett részlet a Társintelligencia című kiadványból.","shortLead":"A mesterséges intelligencia (MI) először lerombolja azt, ahogyan tanítunk, és csak utána teszi jobbá – véli Ethan...","id":"20250119_hazi-feladat-jovoje-hogyan-alakitja-at-az-MI-az-oktatast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c1eea70-9e13-4194-8834-6f010c7c5e96.jpg","index":0,"item":"ed06c88b-c52f-4e4d-a9a6-2d9fce257a55","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250119_hazi-feladat-jovoje-hogyan-alakitja-at-az-MI-az-oktatast","timestamp":"2025. január. 19. 19:15","title":"A házi feladat apokalipszise: Hogyan alakítja át az MI az oktatást?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88a022f7-f9fc-45b0-bd68-1e40098adfa3","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A második helyre a Kutyapárt jelöltje futott be.","shortLead":"A második helyre a Kutyapárt jelöltje futott be.","id":"20250119_obuda-idokozi-onkormanyzati-valasztas-malinas-sandor-fidesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88a022f7-f9fc-45b0-bd68-1e40098adfa3.jpg","index":0,"item":"087c65fa-bd6e-49de-8f31-1a003a4e3275","keywords":null,"link":"/itthon/20250119_obuda-idokozi-onkormanyzati-valasztas-malinas-sandor-fidesz","timestamp":"2025. január. 19. 20:43","title":"A Fidesz jelöltje nyerte az időközi önkormányzati választást Óbudán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e2fc7a6-0dc8-4520-91f9-0671847bb13f","c_author":"Szentirmai Áron","category":"360","description":"A 33 országban végzett kutatásban a megkérdezettek közel háromnegyede mondta, hogy a tavalyinál jobb évre számít 2025-ben. Ám a magyarok alig több mint fele tenne személyesen is azért, hogy ez így legyen.","shortLead":"A 33 országban végzett kutatásban a megkérdezettek közel háromnegyede mondta, hogy a tavalyinál jobb évre számít...","id":"20250118_hvg-tenytar-joslatok-2025-ipsos-kozvelemeny-kutatas-33-orszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e2fc7a6-0dc8-4520-91f9-0671847bb13f.jpg","index":0,"item":"b941470f-55a1-40fa-8f7e-e7cd8dfaff7c","keywords":null,"link":"/360/20250118_hvg-tenytar-joslatok-2025-ipsos-kozvelemeny-kutatas-33-orszag","timestamp":"2025. január. 18. 15:15","title":"Globális Ipsos-felmérés: több esélyt adunk a rákgyógyszer megtalálásának, mint az ukrajnai és a közel-keleti békének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7379bfc-2393-43b9-b8b5-304950ef5127","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Nem is titkoltan Donald Trump győzelmére reagálva megszünteti a tényellenőrzést Mark Zuckerberg a Facebookon és egyéb közösségi platformjain. Az egyelőre Európára nem vonatkozó lazítást a konzervatívok a cenzúra végeként ünneplik, a liberálisok a gyűlöletbeszéd elszabadulásától tartanak.","shortLead":"Nem is titkoltan Donald Trump győzelmére reagálva megszünteti a tényellenőrzést Mark Zuckerberg a Facebookon és egyéb...","id":"20250119_hvg-a-capitoliumtol-akapitulalasig-facebook-trump-tenyellenorzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7379bfc-2393-43b9-b8b5-304950ef5127.jpg","index":0,"item":"feda2d24-1948-415c-b593-1b393110f98c","keywords":null,"link":"/360/20250119_hvg-a-capitoliumtol-akapitulalasig-facebook-trump-tenyellenorzes","timestamp":"2025. január. 19. 11:00","title":"Zuckerberg azt mondja, a szólásszabadságot védi, de mások szerint csak becsicskult Trumpnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d557c19-cebc-4a6e-ba78-f2ded054b271","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Érdemi változás a hét második felében lehet az időjárásban, addig marad a hideg, nyálkás szürkeség.","shortLead":"Érdemi változás a hét második felében lehet az időjárásban, addig marad a hideg, nyálkás szürkeség.","id":"20250119_Az-idojaras-kedvez-a-hideg-a-szurke-felhok-es-az-onos-szitalas-szerelmeseinek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d557c19-cebc-4a6e-ba78-f2ded054b271.jpg","index":0,"item":"0a8abea5-7507-40bb-bd6b-37c13dcd7370","keywords":null,"link":"/itthon/20250119_Az-idojaras-kedvez-a-hideg-a-szurke-felhok-es-az-onos-szitalas-szerelmeseinek","timestamp":"2025. január. 19. 14:25","title":"Az időjárás kedvez a hideg, a szürke felhők és az ónos szitálás szerelmeseinek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5b11e90-eb4b-49da-be41-75cfaa1c8de3","c_author":"HVG - Nyüzsi","category":"elet","description":"Nemrég igazolta le Curtist a NER, de Mága Zoltánnal meg Kis Grófóval a mulatós zenét is teljes kontroll alatt akarja tartani. Erre jön Majka, és a gazdagságot megéneklő hagyományra csatlakozva üzeni, hogy a politika megveti és kineveti az embereket. ","shortLead":"Nemrég igazolta le Curtist a NER, de Mága Zoltánnal meg Kis Grófóval a mulatós zenét is teljes kontroll alatt akarja...","id":"20250119_Majka-Csurran-cseppen-video-klip-youtube-kormany-korrupcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5b11e90-eb4b-49da-be41-75cfaa1c8de3.jpg","index":0,"item":"f7ae52f6-5083-4876-a817-477e8cfa9637","keywords":null,"link":"/elet/20250119_Majka-Csurran-cseppen-video-klip-youtube-kormany-korrupcio","timestamp":"2025. január. 19. 12:05","title":"Majka épp ott találja el a kormányt, ahol az a legjobban fáj","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f11b77e9-09ee-4601-a607-ac3819b65a58","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az Eduline által megkérdezett pedagógusok szerint, látszatra olyan volt a teszt, mint a korábbi években, de azért voltak benne nehézségek.","shortLead":"Az Eduline által megkérdezett pedagógusok szerint, látszatra olyan volt a teszt, mint a korábbi években, de azért...","id":"20250118_szaktanarok-a-magyar-felvetelirol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f11b77e9-09ee-4601-a607-ac3819b65a58.jpg","index":0,"item":"e810e5e5-84e1-4c25-a959-f105cbcaf148","keywords":null,"link":"/elet/20250118_szaktanarok-a-magyar-felvetelirol","timestamp":"2025. január. 18. 16:46","title":"\"Másfajta gondolkodást igényelt ez a felvételi, mint a korábbi években\" – szaktanárok a magyar felvételiről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95ae80c8-f2fb-4614-84b4-c43a8bb1f95c","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Jim Jarmusch kedvenc színészével magyarországi tapasztalatairól, a Brody név gyakoriságáról, Lars von Trier sajátos módszereiről és A brutalista egy korai változatáról is beszélgettünk, amelyben nem is Adrien Brody lett volna a főszereplő.","shortLead":"Jim Jarmusch kedvenc színészével magyarországi tapasztalatairól, a Brody név gyakoriságáról, Lars von Trier sajátos...","id":"20250119_Brutalista-Isaach-de-Bankole-interju-Adrien-Brody-Jarmusch","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95ae80c8-f2fb-4614-84b4-c43a8bb1f95c.jpg","index":0,"item":"f14a81f4-c02a-4b6f-8c05-57ca6716b73d","keywords":null,"link":"/360/20250119_Brutalista-Isaach-de-Bankole-interju-Adrien-Brody-Jarmusch","timestamp":"2025. január. 19. 19:30","title":"„Egy budapesti sarokra az volt kiírva, hogy Adrien Brody utca” – Isaach de Bankolé A brutalista forgatásáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mik azok a tartalmak, amelyek leginkább érdeklik a felhasználókat és melyek azok, amikre senki sem kíváncsi? Mit kell változtatni ahhoz, hogy az érdeklődőkből vásárlók legyenek? Megtérül-e az internetes reklámokra fordított pénz? Minden cég azt szeretné, ha pontosan ismerné a vevőköre igényeit, szokásait. A webanalitika felel azért, hogy ezek a kimutatások bármikor elérhetőek legyenek.
A webanalitika az online marketing olyan területe, amelynek szükségessége megkérdőjelezhetetlen. Hihetetlen, de a kkv-szektor szereplői közül a legtöbb cégnek nincs pontos kimutatása arról, hogy a vállalati weboldal hogyan teljesít a gyakorlatban. Pedig a webanalitika lehetővé teszi, hogy számszerű adatok alapján nyomon követhető legyen minden felhasználói kattintás, ami a webszájton történik. Ezekre odafigyelve a weboldal hatékonysága nagymértékben növelhető, ráadásul a webanalitika alkalmazása nélkül az internetes reklám sem sokkal több, mint egyszerű megjelenés. Persze egy webanalitikai rendszer rengeteg adatot kínál, de a teljesség igénye nélkül vizsgáljuk meg, mi minden tudható meg ezekből a jelentésekből.
A vállalati webszájt hatékonysága – az első lépések a siker felé
Látogatók száma Ez az adat talán a legalapvetőbb, amivel jó, ha tisztában van a weboldal tulajdonosa. Ha túl alacsony az eredmény, akkor sem szabad elkeseredni, csak érdemes elgondolkozni a hatékonyságnövelésen. A webfejlesztés túl nagy költséget jelent ahhoz, hogy utána a weboldal elriassza a látogatókat.
Látogatás ideje Ezek a számok megmutatják, hogy mennyi az átlagosan eltöltött idő a weboldalon. Szerencsés, ha ez a szám minél távolabb van a nullától, hiszen az azt jelentené, hogy a felhasználók az őket érdeklő tartalom hiányában az első mondat után elhagyták az oldalt. Ha a webes felület sikeresen leköti a figyelmet, akkor nagy lépés történt a látogatói bizalom kiépítése felé.
Szintén a tartalomra voksolnak a felhasználók a „látogatások mélysége” elnevezésű mérőszámmal. Ez jelöli azt, hogy az érdeklődők átlagosan hány oldalt néztek meg a webszájton belül. Ha a kapott értékek nem érik el minimum a két-három oldalt, akkor érdemes elgondolkozni a tartalomról, hiszen senki sem fog olyan terméket vagy szolgáltatást megvenni, amit unalmasnak talál a célcsoport.
Az online ügyfélszerzés sikeressé tételéhez alapvető fontosságú kimutatás lehet az új és a visszatérő látogatók aránya, hiszen a látogatói hűség elengedhetetlen ahhoz, hogy az érdeklődőket vásárlókká lehessen konvertálni. Az interneten sem elég egy-két impulzus ahhoz, hogy a célcsoport tagjai közvetlenül vagy közvetve vásároljanak az oldalon; a visszatérő látogatók azok, akikből később új ügyfél lehet. A hatékonyság azzal növelhető, ha egy vállalkozás folyamatosan azt a hozzáadott értéket, illetve információt szolgáltatja, ami miatt a felhasználók visszatérnek az adott oldalra.
A reklámkampányok hatékonysága – hogy az erre fordított pénz ne költség, hanem befektetés legyen
A webanalitika segítségével nem csak a vállalati webszájt hatékonysága növelhető, hanem a reklámkampányok sikeressége is. Egy-egy ilyen rendszer használata lehetővé teszi, hogy (kihasználva azt, hogy az online megjelenések a kampány ideje alatt is módosíthatóak) a cég a felhasználói igényekhez igazodó megjelenéseket hozzon létre. Példának okáért egy PPC (pay per click, azaz kattintásonként fizetendő) kampány elindulását követően, ha nincs megfelelő kattintási szám, érdemes elgondolkozni a következő dolgokon.
Vajon elég-e, ha figyelemfelkeltő a hirdetés szövege? Gyakori hiba, hogy a szöveg nem tartalmazza azokat a jellegeket, amik a felhasználókat kattintásra „bírják”. Ez esetben a kampány ideje alatt is lehet változtatni a szövegezésen a lehető legnagyobb hatékonyság érdekében. Tényleg a megfelelő kulcsszavakra jelenik-e meg a hirdetés? Hiába figyelemfelkeltő a hirdetési szöveg, ha nem azokra a kulcsszavakra jelenik meg, ahol a felhasználók keresnék. Ilyen helyzetben szintén korrigálható a megjelenés a webanalitikai adatok alapján.
Mindkét esetben látható, hogy a megfelelő hatékonyság eléréséhez elengedhetetlen a webanalitika alkalmazása, a megfelelő adatok nélkül a megjelenések ellenőrzés nélkül kerülnek a publikum elé, ezáltal elveszítve az online marketing egyik legnagyobb előnyét, a megfelelő targetálást.
A webanalitika költségei, itthoni lehetőségek
Természetesen sok olyan hasznos rendszer létezik a látogatói forgalom mérésére, amelyek ára is megfizethető, de léteznek olyan ingyenes megoldások is, amik tökéletesen elegendőek a kkv-szektor vállalkozásai számára. Az egyik leghasznosabb ingyenes rendszer a Google Analytics, amelynek üzembe állítása rendkívül egyszerű: a regisztrálás után a rendszer követőkódját be kell építeni a weboldalak forráskódjába. Ezután már csak az adatok elemzése marad hátra. Célszerű a rendszer üzembe állítása után kiértékelni az első adatokat, hiszen eredményeket csak a kezdeti állapot teljes ismeretében lehet elérni.
Mit tegyünk, ha kész webáruházunk a start-vonalon áll és csak arra vár, hogy végre élesben is állja a vevők rohamát? Hogy találnak ránk a vevők, mit kell tennünk azért, hogy ismertté tegyük webáruházunkat?
Web 2.0. - manapság már lépten-nyomon hallani ezt a kifejezést. De mi ez a Web 2.0, és mit jelenthet a számunkra? Hogyan használható fel ez az online üzletek felvirágoztatására?