Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A jövő évi adómódosításokat tartalmazó törvényjavaslat szerint továbbra is 1 millió forint lakáscélú támogatást adhat adómentesen a munkaadó a munkavállalójának, de erről minden év január utolsó napjáig adatot kell szolgáltatnia az adóhatóságnak.
A parlament honlapján elérhető törvényjavaslat a lakáscélú munkáltatói támogatás szövegét - a személyi jövedelemadó törvényben - átteszi a mellékletből a belső szövegbe. A lényegi szabályokat azonban ez a változás érintetlenül hagyja. Így továbbra is 1 millió forint lakáscélú támogatást kaphatnak a munkavállalók a munkaadójuktól, és ebbe az összegbe be kell számítani az utóbbi 4 évben kapott minden hasonló támogatást, akkor is, ha azok több munkaadótól származnak. Változatlan az a szabály, amely szerint a munkaadó csak bankon keresztül adhatja a támogatást, és csak olyan lakás vásárlásához, építéséhez teheti ezt, amely nem haladhatja meg a méltányolható lakásigényt.
A méltányolható lakásigényt viszont a lakáscélú állami támogatásokról szóló kormányrendelet szabályozza. A keret két összetevőből áll: a lakószobák számából, illetve a lakás árából. A lakószobák méltányolható száma az együtt költözők - a családtagok - számától függ. Például 1-2 személy esetén legfeljebb 3, 3-4 személy esetén 3 és fél, míg 4 személy esetén legfeljebb 4 lakószoba méltányolható. Minden újabb személy esetén fél szobával kell növelni a felső határt. A fél szoba alapterülete 6-12 négyzetméter, két félszobát egy lakószobaként kell számba venni.
A lakás vételára, illetve építési költsége a szobák számához igazodik, a jogszabály külön ad értéket Budapestre és a megyei jogú városokra, illetve az egyéb településekre. Így például egy másfél szobás lakás építési- illetve vételára a fővárosban és a megyei jogú városokban 12,5 millió, míg a többi településen 11,5 millió forint lehet. A három és félszobás lakások méltányolható ára pedig - az előbbi sorrendben - 22 millió, illetve 21 millió forint. Egy új szabály került be a módosítással az szja törvény ezen részébe: az adómentes lakástámogatásról a munkaadónak - akkor is ha azt elengedte - minden év január 31-ig kell adatot szolgáltatnia az APEH részére.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.