Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e066c3d8-2dfd-4c61-b8e1-35ab6fa7dae4","c_author":"Proktis-M ","category":"brandchannel","description":"Számtalan olyan egészségi probléma létezik, ami kezdetben csak kisebb kellemetlenséget okoz, így esetleg nem fordítunk időben kellő figyelmet a kezelésére és gyógyítására. Ezek az apróságok aztán igen kellemetlen, fájdalmas betegséggé is nőhetnek. Erre jó példa az aranyér, amiről nehezen beszélünk, pedig, ha időben és jól kezeljük, sok fájdalomtól, bosszúságtól és akár költségtől is megkímélhetjük magunkat.","shortLead":"Számtalan olyan egészségi probléma létezik, ami kezdetben csak kisebb kellemetlenséget okoz, így esetleg nem fordítunk...","id":"20250228_Mitol-gyullad-be-az-aranyer-proktis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e066c3d8-2dfd-4c61-b8e1-35ab6fa7dae4.jpg","index":0,"item":"8103a6b8-f3b4-42f4-b55e-7e657addb35b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250228_Mitol-gyullad-be-az-aranyer-proktis","timestamp":"2025. április. 18. 14:30","title":"Mitől gyullad be az aranyér?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proktis-M","c_partnerlogo":"a0e2b63f-e8d5-4c40-b3e8-aaa57a007b03","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"623b27cc-0d65-4f75-8d0a-f8f3be80eddb","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az amerikai Harvard Egyetem nagyszabású kutatásában három évtizeden keresztül figyelték meg több mint százezer ember táplálkozási szokásait, hogy kiderítsék, melyik étrenddel őrizhetjük meg legjobban az egészségünket. Kiderült, hogy még a mediterrán diétánál is van jobb. ","shortLead":"Az amerikai Harvard Egyetem nagyszabású kutatásában három évtizeden keresztül figyelték meg több mint százezer ember...","id":"20250418_ahei-mediterran-etrend-dieta-harvard-egyetem-kutatas-egeszseges-oregedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/623b27cc-0d65-4f75-8d0a-f8f3be80eddb.jpg","index":0,"item":"6c128f50-6945-4d94-b6b1-3ef5003ec5e2","keywords":null,"link":"/elet/20250418_ahei-mediterran-etrend-dieta-harvard-egyetem-kutatas-egeszseges-oregedes","timestamp":"2025. április. 18. 07:30","title":"A Harvard tudósai megtalálták a legjobb étrendet az egészséges öregedéshez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60c92a37-d57e-4df8-8aa4-fafb9fa344dd","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ez a magyar GDP két százalékának megfelelő összeget jelent.","shortLead":"Ez a magyar GDP két százalékának megfelelő összeget jelent.","id":"20250418_szijjarto-peter-akkumulatorgyarak-1500-milliard-forint-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60c92a37-d57e-4df8-8aa4-fafb9fa344dd.jpg","index":0,"item":"fcd6258e-0852-450b-86c4-b1230d30a33f","keywords":null,"link":"/kkv/20250418_szijjarto-peter-akkumulatorgyarak-1500-milliard-forint-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 08:14","title":"Szijjártó beismerte: 1500 milliárdot költött el a kormány az akkugyárakra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f66affc-ab7c-44ea-9678-2044b51538f7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Bocsi Tóni! címmel tett közzé Kálmán Olga egy videót, amelyben Rogán Antal szankciós listáról való lekerüléséről beszél.","shortLead":"Bocsi Tóni! címmel tett közzé Kálmán Olga egy videót, amelyben Rogán Antal szankciós listáról való lekerüléséről beszél.","id":"20250417_kalman-olga-bocsanat-rogan-antal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f66affc-ab7c-44ea-9678-2044b51538f7.jpg","index":0,"item":"68036631-95f9-4d06-9b58-b02e55c4a314","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_kalman-olga-bocsanat-rogan-antal","timestamp":"2025. április. 17. 12:00","title":"Kálmán Olga bocsánatot kért Rogán Antaltól, de a fideszes politikus valószínűleg nem erre számított","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ddbb278-284e-42b3-9fb5-54dd0d87e763","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Csoportos létszámleépítést jelentett be a Dunaferr utódcégeinek a felszámolója. Mindez előrevetítheti a dunaújvárosi cég sorsát annak ellenére, hogy másodszorra is eladóvá váltak a csődbe navigált Dunaferr életképes részei. Egyre távolabb kerül egymástól a magyar acélipar megmentésének politikai lózungja és a rideg üzleti valóság.","shortLead":"Csoportos létszámleépítést jelentett be a Dunaferr utódcégeinek a felszámolója. Mindez előrevetítheti a dunaújvárosi...","id":"20250417_hvg-uj_dunaferrpalyazat_lebegtetett_dolgozok_avilag_penze_a_remenytelenseg_szigete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ddbb278-284e-42b3-9fb5-54dd0d87e763.jpg","index":0,"item":"f0369dcd-4dea-46d1-a869-844a9e8c36eb","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-uj_dunaferrpalyazat_lebegtetett_dolgozok_avilag_penze_a_remenytelenseg_szigete","timestamp":"2025. április. 17. 09:11","title":"Nem tartogat sok jót az egykori Dunaferr jövője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93f9488f-96e0-4106-9bbf-9878d393de1b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Már a híradóban is csak a stúdióban, papírról olvassák fel a híreket.","shortLead":"Már a híradóban is csak a stúdióban, papírról olvassák fel a híreket.","id":"20250417_szerb-kozteve-blokad-elmaradt-musorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93f9488f-96e0-4106-9bbf-9878d393de1b.jpg","index":0,"item":"5032fe15-12b6-4045-9512-9da9c179843f","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_szerb-kozteve-blokad-elmaradt-musorok","timestamp":"2025. április. 17. 17:05","title":"Blokád alatt tartják a szerb köztévét a tüntető egyetemisták, műsorok maradtak el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f99939e4-428a-4669-b78b-1304bb50993d","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Történelmi tettre készül Raphinha, a Barcelona brazil csillaga.","shortLead":"Történelmi tettre készül Raphinha, a Barcelona brazil csillaga.","id":"20250417_raphinha-barcelona-teljesitmeny-statisztika-aranylabda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f99939e4-428a-4669-b78b-1304bb50993d.jpg","index":0,"item":"f85edb02-ab8a-4193-a84f-1d969909f127","keywords":null,"link":"/sport/20250417_raphinha-barcelona-teljesitmeny-statisztika-aranylabda","timestamp":"2025. április. 17. 17:21","title":"Egy éve még rajta nevettek az emberek, mostanra a legnagyobbakkal említik egy lapon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c566f55a-b81e-4cb7-b737-d119ea6fd9a8","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Továbbá Ukrajna és Irán is szóba jött a megbeszélésen. ","shortLead":"Továbbá Ukrajna és Irán is szóba jött a megbeszélésen. ","id":"20250418_Trump-a-kereskedelemrol-targyalt-a-brit-miniszterelnokkel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c566f55a-b81e-4cb7-b737-d119ea6fd9a8.jpg","index":0,"item":"dfc18a2e-edef-4298-a564-e7a022a503b0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250418_Trump-a-kereskedelemrol-targyalt-a-brit-miniszterelnokkel","timestamp":"2025. április. 18. 20:12","title":"Trump a vámokról tárgyalt a brit miniszterelnökkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legtöbb kis- és közepes vállalkozásnak önhibáján kívül nehezebb körülményekkel és jelentősen csökkenő forgalommal/profittal kellett az elmúlt időszakban szembenéznie. Ilyen körülmények között vétek nem kihasználni azokat az extra előnyöket, melyeket az internet nyújthat számukra. Mire kell figyelni a honlap kialakításánál? Mitől lesz nyereséges egy webáruház?
A felhasználók több, mint 80 százaléka használja az internetet információ-gyűjtésre egy-egy fontosabb vásárlása előtt, plusz közel 50 százalékuk tervezi, hogy közvetlenül a hálón fogja intézni a vásárlásainak egy részét – talán nem szükséges külön ecsetelni, hogy miért hasznos, ha ezen potenciális vásárlók megtalálnak minket. A hatalmas kereslet eléréséhez viszont szükséges, hogy teljes termékpalettánk könnyedén megtalálható és megrendelhető formában legyen megtalálható a neten - amire termékszámtól függően egy direkt értékesítési oldal vagy egy webáruház lehet a megoldás.
Névjegy helyett felhasználóbarát honlap
Nem kérdés, miért érdemes egy mai cégnek láthatóvá válnia az interneten, de jóval kevesebb szó esik ezen „internetes megjelenés” optimális módjáról. A legtöbb cégnek csak egy honlapja van, mely az általános cégbemutatáson túl legfeljebb egy PDF árlistát tartalmaz a termékekről/szolgáltatásokról – ez nem több, mint egy online névjegykártya. Ha valaki konkrétan az adott céget keresi, akkor általában megtalálja így is, de egy szimpla honlap nem segít a neten lévő óriási (és egyre növekvő) kereslet „lecsapolásában”.A vásárlók általában nem céget keresnek, hanem terméket: nem azt tudják, hogy honnan akarnak vásárolni, hanem azt, hogy mit. Ezért fontos, hogy ne csak egy PDF katalógus legyen a kínálatunkról (vagy pláne ne egy telefonszám-email cím páros, hogy itt kérhetnek ajánlatot), továbbá ne rejtegessük az árainkat, hanem nyíltan, jól strukturáltan tegyünk fel a termékeinkről annyi információt, amennyit csak lehetséges.
Kössük össze a médiacsatornákat!
Minél több csatornán keresztül tudjuk elérni a lehetséges vásárlókat, annál nagyobb az esélye, hogy végül nálunk fognak vásárolni. Statisztikák szerint egy offline (hagyományos, nem internetes) és egy online bolt nemhogy egymás elől „szívná el” a vásárlókat, de kölcsönösen segítenek egymás forgalmának növelésében, tehát még az offline boltunk forgalmát is növeli egy hatékony webáruház!
Erre persze tudatosan is „rá lehet erősíteni”, például minden offline vásárlónak adni egy kupont a webáruházhoz, illetve minden online látogatót „terelni” az offline boltok felé (például a személyes átvétel lehetőségét is biztosítva minden vásárláshoz, illetve speciális offline kedvezmények/akciók hirdetésével). Szintén hasznos, ha egy korábban csak offline hirdetett akciót az interneten is hirdetünk: az ilyen több csatornán futó akciók hatékonysága jóval nagyobb mértékben nő, mint ha külön-külön futtattuk volna őket.
Csoportosítsuk át a költéseket!
Aki eddig főleg offline hirdetett drasztikus, és egyúttal rendkívül kellemes eredményeket tapasztalhat meg, amikor a hirdetési költségeit részben az internetre csoportosítja át. Az online marketing eszközök ugyanis azon túl, hogy teljes mértékben mérhetőek (azaz tökéletesen kiderül, hogy adott helyen érdemes-e hirdetni, vagy sem), általában sokkal költséghatékonyabbak is: egy vevő megszerzésének költsége általában töredéke egy offline eszköz által szerzett vevőének.
Még nem találkoztunk olyan céggel/termékkörrel, ahol több-kevesebb online marketing eszközt ne lehetett volna sikeresen alkalmazni. Fontos viszont a megfelelő „fogadó felület”: egy internetes hirdetéshez szükség van egy olyan oldalra, ami fogadja és „lekezeli” a látogatókat – és itt egy direkt értékesítésre alkalmas, jól megszerkesztett weboldallal az adott marketing kiadások sokkal magasabb megtérülését tudjuk elérni.
Elérhetővé válni költséghatékonyan!
Aki eddig főleg offline marketingben „utazott”, annak elsőre szokatlan lehet az internet által diktált vevő-központúbb üzletmenet. Itt ugyanis sokkal inkább a vevő kezében van a kontroll, ő dönti el, hogy mit és mikor csinál, és általában nem a cégek találják meg a vevőket, hanem fordítva: a vevők keresnek megoldást valamilyen problémájukra, és találják meg azokat a cégeket, akik „hagyják”, hogy megtalálják őket. Ez a fajta elérhetőség nehezebb, mint hinnénk: az internet hatalmas, a verseny is növekszik, és bizony keményen meg kell dolgozni a láthatóságért. Szerencsére számos lehetőségünk van arra, hogy a megtalálhatóságunkat javítsuk, többek között a keresőoptimalizáció, a fizetett keresőhirdetések, a termékmegosztó/ár-összehasonlító oldalak, számos tematikus katalógus-oldal, internetes plázák.
Ezen eszközök általános jellemzője (azon túl, hogy jól mérhetőek), hogy rendkívül minőségi látogatottságot vonzanak: az ilyen marketing eszközök által vonzott potenciális vásárlókat általában jóval egyszerűbb vásárlásra bírni, mint a hagyományosabb marketing-kampánnyal bevonzott látogatókat.
Használjuk ki a partnerek erejét
Internettől független tény, hogy közösen többet el lehet érni, mint egyedül. Az Internet mindössze egy hatékony eszköz a más cégekkel való együttműködésünk magasabb szintre helyezésében. A keresztmarketing akciók különösen jól működnek a direkt értékesítést is folytató cégek között: gyakorlatilag nulla költséggel lehet javasolni egymás termékeit a saját vevőinknek (feltételezve, hogy nem konkurens cégekről van szó). A bátrabbak kipróbálhatják, hogy hírlevélben is kiküldik egymás ajánlatait, vagy kiegészítő termékként magában a webshopban árulják a partner termékeit, míg az óvatosabbaknak elégséges lehet, ha mondjuk minden vásárlás után adnak egy kupont a partner áruházához (miután a vevő már feladta a rendelést, és már nincs mit „veszíteni”). Az internetes partneri kapcsolatok szépsége nem csak azok „olcsóságában” rejlik, de még inkább az automatizáltságban: egyszer kell kialakítani egy partneri kapcsolatot, és utána az automatizáltan, emberi munkaigény nélkül is képes olajozottan működni, és termelni a bevételeket.