Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Márciusban indult az egyszerűnek és gyorsnak, s mindenki számára elérhetőnek hirdetett mobilparkolási rendszer. Munkatársunk tapasztalata szerint azonban e módszer nem mindig éri meg az árát, különösen akkor nem, ha még a büntetést sem sikerül vele elkerülni.
Hogyan és mennyit fizetünk mobilparkolásért? |
SMS-ben lehet előfizetőként, az előre feltöltött és utólag fizetett (post-paid) egyenleg terhére is parkolást indítani. Amennyiben valaki előre feltöltött egyenleggel szeretné használni a szolgáltatást, a minimum díj 5 ezer forint és havonta további 167 forintot számol fel mobilparkolásért a szolgáltató. További költségekről itt tájékozódhat. Utána - mint Nagy Ágnes a hvg.hu-nak mondta - az ügyfél belátására van bízva, hogy milyen sűrűn, és mekkora összeget tölt fel egyenlegére. Ezt intézheti készpénzes befizetéssel, átutalással, vagy bankkártyával. Előzetes feltöltés nélkül a mobiltelefonszámla, vagy elektronikus banki ügyfélként a bankszámla terhére lehet használni a rendszert. A mobilfizetésre elkölthető egyenlegek nagyságát minden előfizető esetében a mobiltelefon szolgáltató határozza meg. Amennyiben ez az ügyfél számára kevés, kezdeményezheti a szolgáltatójánál a keret megemelését, vagy dönthet úgy, hogy a továbbiakban az EME Zrt-nél, regisztrációt követően, előre feltöltött egyenleget használ ezen szolgáltatások fizetésére. |
Némi vigaszt jelenthet az autótulajdonosok számára, hogy amennyiben a parkoló jármű sofőrje a mobilparkolás lebonyolításában résztvevő bármely szereplő miatt szenvedett kárt, úgy azt az adott szereplő megtéríti és az ügyfél érdekében a parkoló társaságoknál eljár – válaszolta Nagy Ágnes, az EME Zrt. marketing vezetője arra a kérdésünkre, hogy mi van akkor, ha a bebizonyosodik, a rendszer nem továbbította az üzenetét. Amennyiben tehát a szolgáltató - műszaki hiba miatt - nem kézbesíti az sms-t, a szolgáltató állja a büntetést és neki kell azt rendeznie a parkoló társasággal.
Mivel azonban a fogyasztó (a parkoló autó sofőrje) a szerződést – bár egy mobilszolgáltató segítségével, de – a parkolási társasággal köti, Kathi Attila a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság kommunikációs igazgatója szerint a szolgáltatói felelősség- és a vonatkozó jogszabályi előírások is a társaságra vonatkoznak. Az EME Zrt. marketingese azonban azzal hárította a cég felelősségét, hogy nem parkoló társaság, ezért a parkoló társaságok által kiállított pótdíjak lezárására, visszavonására sem hatáskörrel, sem illetékességgel nem rendelkezik. A visszaigazolást meg nem kapó gépjármű vezetője – Nagy Ágnes szerint – egyet tehet ilyen esetben: vesz egy parkolójegyet az automatában. Kivéve, ha az nem működik.
Az NFH a mobilparkolásról |
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi hatósághoz nem érkezett panasz az utóbbi időben mobilparkolás ügyben, ugyanakkor a jogszabályokból levezethető a felelősség. A mobilkészülékkel való fizetést lehetővé tévő szolgáltatás az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló törvény hatálya alá tartoznak (hiszen maga a szerződéskötés elektronikus úton történik). Amennyiben tehát a tájékoztatás nem teljeskörű, és ebből származik panasza a fogyasztónak, a hatóság vizsgálódhat, és jogszabálysértés esetén szankcionálhat. |
A bejelentett hibát ugyanis – tájékoztatott a diszpécser – a helyszínre érkező szerelőnek is észlelnie kell, de még akkor sem törlik automatikusan a büntetést. A legtöbb, amit ilyenkor tehetünk - ha időnk és energiánk engedi -hogy elballagunk a parkolási társaság ügyfélszolgálati irodájára, ahol tájékozódunk a szerelő szakvéleményéről. Amennyiben bebizonyosodik, valóban műszaki hibás volt az automata, akkor és csak abban az esetben kész a parkolási társaság törölni büntetésünket a rendszerből. Az sms elküldése és a szolgáltatás megrendeléséért felszámított költség tehát önmagában nem garancia arra, hogy a várakozási díjat rendeztük.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Milyen tényezők befolyásolják a haj egészségét? Mekkora mértékű hajhullás a normális? Valóban más a férfiak és a nők hajritkulása? És mit tehetünk, ha már megtörtént a baj? Erről is beszélgettünk a HVG egészségpodcastjának legújabb adásában.
Legfeljebb 50 millió forintot lehet majd felvenni 3 százalékos kamaton.
Gyökeresen átalakul a járműtervezés gyakorlata, s ebben egy magyar startup, a Shapr3D is meghatározó szerephez jutott. Közben gyorsan terjed a mesterséges intelligencia használata is.
A NER fői nagyvállalkozója csak a kockázatosnak ítélhető közbeszerzések keretében akár 2,2 ezer milliárd forint járadékot zsebelt be bő tíz év alatt.
Jogerős ítélet kötelezi az intézményt, hogy elárulja: ki keresett azon, hogy egy magáncégnek fizető betegek soron kívül részesülhettek az állami kórház szolgáltatásaiból.
Milyen autó képes erre egyáltalán?