szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A távmunka hatékonyabbá és elégedettebbé teszi a munkavállalókat, segít a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtésében, s megtakarítással is jár.

Az infokommunikációs piacon érdekelt amerikai Cisco elemzése szerint az alkalmazottak 69 százaléka arról számolt be, hogy távmunkában hatékonyabban képesek végezni munkájukat, 75 százalékuk szerint pedig a határidőket is jobban lehet így tartani. A megkérdezettek 67 százaléka szerint munkavégzésük minősége is javult a távmunkának köszönhetően. A munkatársak a távmunkával megtakarított idő 60 százalékát munkára, 40 százalékát pedig magáncélra hasznosítják. Így nem csoda, hogy a felmérésben résztvevők 80 százaléka a távmunka eredményeként javuló életminőségről számolt be.
   
A kutatás kimutatta azt is, hogy a távmunka jobb munkaerő-megtartási arányokat is eredményez, mivel a válaszadók több mint 91 százaléka szerint a távmunka valamennyire vagy nagyon fontos az általános munkahelyi elégedettségük szempontjából. A távmunka megtakarítással is jár, hiszen a Cisco felmérése szerint az oda-vissza ingázás átlagos távolsága az USA-ban vagy Kanadában 50 kilométer, az ázsiai csendes-óceáni térségben 22, Japánban 42, a feltörekvő piacokon 26, Európában pedig napi több mint 70 kilométer utazással jár.
   
A Cisco felmérésében résztvevő ázsiai csendes-óceáni, európai, japán, amerikai és kanadai alkalmazottak arról számoltak be, hogy a távmunkának köszönhetően évente összesen mintegy 10 millió dollárt takarítanak meg az üzemanyagköltségekben. A cég szerint a távmunka környezetkímélő is, mivel a társaság és munkatársai, akik hetente átlagosan két napot töltenek távmunkával, évente így mintegy 50 ezer tonnával kevesebb üvegházhatású gázzal terhelik környezetüket.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Karrier

Biztosítás munkanélküliség ellen: sok hűhó semmiért?

A válság előszele még nem érintette meg a hazai munkaerő-piacot, amikor 2008 májusában berobbant a biztosítási piacra a nyugaton már népszerű szolgáltatás: a munkanélküliségi, más néven jövedelemkiesés-biztosítás. Sikerén felbuzdulva – és a versenypiaci követelményeknek eleget téve – idén több cég is bevezette. De vajon ki kaphatja meg, milyen feltételekkel, és megéri-e?