Míg 2005-ben a felnőtt lakosságnak alig egynegyede használta az internetet, mára már a 18–64 évesek fele legalább hetente „on-line”, és további 8-10 százalék próbálta már ki a világháló nyújtotta előnyöket - derül ki a KutatóCentrum és a Mai Piac közös felméréséből. Az E-Shopping FMCG Report az internetezők on-line és offline vásárlási szokásai közötti kapcsolatokra, valamint a napi fogyasztási cikkek on-line vásárlási hajlandóságára fokuszál.

Az internetezők számának növekedésén túl az elmúlt években az on-line vásárlási kedv is folyamatosan emelkedett; míg tavaly az aktív (legalább hetente) netezők 62 százaléka vásárolt már valaha a világhálón keresztül, az idei felmérés tanúsága szerint mára több mint háromnegyede (78 százaléka) legalább egyszer élt már az e-shopping lehetőségével. A gyakori internetezők körén belül 40-ről 46 százalékra nőtt azok aránya, akik az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer vásároltak a világhálón keresztül.

Az on-line-kereskedelem nép¬sze¬rű­sé­gé­nek növekedését a vásárlók számának lendületes gyarapodásán túl a vásárlási gyakoriság emelkedése is mutatja. Az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer on-line vásárlók között 37-ről 46 százalékra nőtt azok aránya, akik legalább négy alkalommal vettek valamit a világhálón keresztül, míg a mindössze egyszer vásárlók aránya 22-ről 12 százalékra csökkent.Mind az idei, mind a tavalyi vizsgálat szerint az on-line vásárlási lehetőséggel élők között többségben vannak a 25–34 évesek, a férfiak, valamint az átlag feletti anyagi körülmények között élők. A keresleti hajlandóság növekedése mellett a kínálati oldal is folyamatos bővülést mutat: a GKIeNet adati szerint 2007 októbere óta a regisztrált on-line kiskereskedések száma 1800-ról 2400-ra nőtt.

A cikk folytatását itt olvashatja.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Gazdaság

Kezd magához térni a globális online reklámpiac

A világgazdasági helyzet alakulásával párhuzamosan a globális online reklámpiac is a javulás jeleit mutatta az április-júniusi időszakban, az év elején tapasztalt meredek zuhanás után - derül ki a Strategy Analytics nevű intézet ágazati felméréséből.

Holtan találták az egyik eltűnt barlangászt a lengyel Tátrában

Holtan találták az egyik eltűnt barlangászt a lengyel Tátrában

Marsi követ neveztek el a Rolling Stones-ról

Marsi követ neveztek el a Rolling Stones-ról

Maga alá gyűri az egyetemeket, de mi szerepel még Palkovics Nagy Tervében?

Maga alá gyűri az egyetemeket, de mi szerepel még Palkovics Nagy Tervében?

Politika helyett az ingatlanszakmában folytatja Heinz-Christian Strache

Politika helyett az ingatlanszakmában folytatja Heinz-Christian Strache

Az új filmkormánybiztos új munkakört is kap

Az új filmkormánybiztos új munkakört is kap

Máltán szállhatnak partra a mentőhajón rekedt menekültek

Máltán szállhatnak partra a mentőhajón rekedt menekültek