Tetszett a cikk?

Míg 2005-ben a felnőtt lakosságnak alig egynegyede használta az internetet, mára már a 18–64 évesek fele legalább hetente „on-line”, és további 8-10 százalék próbálta már ki a világháló nyújtotta előnyöket - derül ki a KutatóCentrum és a Mai Piac közös felméréséből. Az E-Shopping FMCG Report az internetezők on-line és offline vásárlási szokásai közötti kapcsolatokra, valamint a napi fogyasztási cikkek on-line vásárlási hajlandóságára fokuszál.

Az internetezők számának növekedésén túl az elmúlt években az on-line vásárlási kedv is folyamatosan emelkedett; míg tavaly az aktív (legalább hetente) netezők 62 százaléka vásárolt már valaha a világhálón keresztül, az idei felmérés tanúsága szerint mára több mint háromnegyede (78 százaléka) legalább egyszer élt már az e-shopping lehetőségével. A gyakori internetezők körén belül 40-ről 46 százalékra nőtt azok aránya, akik az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer vásároltak a világhálón keresztül.

Az on-line-kereskedelem nép¬sze¬rű­sé­gé­nek növekedését a vásárlók számának lendületes gyarapodásán túl a vásárlási gyakoriság emelkedése is mutatja. Az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer on-line vásárlók között 37-ről 46 százalékra nőtt azok aránya, akik legalább négy alkalommal vettek valamit a világhálón keresztül, míg a mindössze egyszer vásárlók aránya 22-ről 12 százalékra csökkent.Mind az idei, mind a tavalyi vizsgálat szerint az on-line vásárlási lehetőséggel élők között többségben vannak a 25–34 évesek, a férfiak, valamint az átlag feletti anyagi körülmények között élők. A keresleti hajlandóság növekedése mellett a kínálati oldal is folyamatos bővülést mutat: a GKIeNet adati szerint 2007 októbere óta a regisztrált on-line kiskereskedések száma 1800-ról 2400-ra nőtt.

A cikk folytatását itt olvashatja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Kezd magához térni a globális online reklámpiac

A világgazdasági helyzet alakulásával párhuzamosan a globális online reklámpiac is a javulás jeleit mutatta az április-júniusi időszakban, az év elején tapasztalt meredek zuhanás után - derül ki a Strategy Analytics nevű intézet ágazati felméréséből.