Az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló törvénnyel és a megtakarítások ösztönzésével összefüggő törvénymódosítások általános vitájában az államtitkár lényeges könnyítésnek nevezte, hogy ha az egyéni vállalkozó szüneteltetheti tevékenységét, ennek ideje alatt adót és társadalombiztosítási járulékot sem kell fizetnie. Mint mondta, a szüneteltetést nem kell indokolni és engedélyeztetni, csak be kell jelenteni az adóhatóságnak.
Katona Tamás ismertette: a személyi jövedelemadót érintő változások szerint ha az egyéni vállalkozó egyéni céget alapít, akkor előtte meg kell szüntetnie az egyéni vállalkozását, leltárt kell készítenie eszközei feltűntetésével, jelezve azt is, mely eszközök kerülnek át az egyéni cégbe. Elmondta: az eszközöket értékelni kell, és ha van "pozitív átértékelési különbözet", akkor azt figyelembe véve kell megállapítani az adókötelezettséget.
Az államtitkár azt mondta: az egyéni cégek számára lehetővé válna az, hogy az eva hatálya alá tartozzanak. Ha az evás egyéni vállalkozó egyéni cégként kíván működni, akkor eva-alanyisága megszűnik, de ilyenkor nem kell négy évet várnia az újabb bejelentkezéshez, lehetővé válik ugyanis, hogy ilyenkor is jellemzően két adóév elteltével eva-alany lehessen - fejtette ki.
Katona Tamás kitért arra, a magánszemélyek pénz-, tőkepiacon keletkező jövedelmeinek adóztatásában indokolatlan a különbségtétel. A tőzsdei ügyletek hozama - folytatta - jelenleg 20 százalékkal adózik, és az ügyleti nyereségekből az adóéven belül és az egymást követő adóévekben is levonhatók az ügyleti veszteségek. Hozzátette: a hazai befektetések élénkítése érdekében ezeket a szabályokat a jövőben alkalmazni lehet a tőzsdén kívüli, ellenőrzött tőkepiaci ügyletekre is.
2010-től a tartós befektetéseket a törvényjavaslat a befektetéseken elért hozam alacsonyabb mértékű adózásával ösztönözné. A hároméves befektetés után csak tíz százalékos adót kellene fizetnie a 20-25 százalék helyett, az ötéves befektetés esetén pedig az egész időszakban elért hozam, ügyleti nyereség már adómentes lenne.
Az államtitkár azt mondta: új nyugdíj-előtakarékossági számlára vonatkozó szerződéseket 2011-től nem lehetne kötni, de a meglévő számlákra történő befizetések alapján még további három évig érvényesíthető lenne az adóvisszatérítés.
Katona Tamás beszámolt arról, hogy változnak a fejlesztési adókedvezmények szabályai. 2010-től a jelenértékben legalább 3, vagy egymilliárd forint, kis- és közepes vállalkozás esetében legalább 500 millió forint értékű beruházás megvalósítása esetén a fejlesztési adókedvezmény érvényesítésének feltétele úgy változna, hogy a létszámot, vagy a bérköltséget az adózó a beruházás megkezdése előtti adóév adata helyett a beruházás megkezdését megelőző három adóév adatának átlagához is viszonyíthatja - mondta.
A további változások között említette, hogy megszűnik a veszteségelhatárolás adóhatósági engedélyeztetése, az ellenőrzött külföldi társaság fogalmához kapcsolódóan meghatározásra kerül a befektetői tevékenység. Hozzáfűzte: kikerülnének a gépjárműadóról szóló törvény hatálya alól a négykerekű segédmotoros kerékpárok, mivel ezek az ezek által elérhető adóbevételek sokszor az adóztatási költségek alatt marad. Megjegyezte: kedvezően változik az eho-feltöltés szabálya.
Egyéni cég evázhat is, változik az adókedvezmény
Az egyéni cég a társasági adóalanyokra vonatkozó szabályok szerint adózhat majd a jövőben - mondta Katona Tamás, a Pénzügyminisztérium államtitkára hozzátéve: ez lehetővé teszi, hogy az adózott eredmény után ne kelljen azonnal az osztalékadóra vonatkozó szabályok szerint adóznia. Közlése szerint az egyéni cég az eva hatálya alá is tartozhatna.
Nagyon erős földrengés rázta meg Panamát
„Ha nem tüdőpestis volt, akkor mi?” – több mint nyugtalanító Moszkva titkolózása
Akadnak, akik szerint az intézetben vegyi fegyverekkel foglalkoznak.
Magyar Péter: Megbukott a poligráfos vizsgálaton a Dunába dobott telefon ügyének sértettje
Molnár Áron: Tóth Gabiék 52 milliót kaptak a fellépéseikért egy cégen keresztül a Hankó-féle titkos keretből
Kim Lane Scheppele: A pénz egy része már Dubajban van
Trump telefonon beszélt Putyinnal, majd bejelentette az orosz dízelre vonatkozó szankciók felfüggesztését
Orbán az aranykonvojügyről: A hatóságok kormányzati utasítás nélkül is kiválóan tették a dolgukat
Novák Előd segítségével akadályozták meg Orbán meghallgatását a kegyelmi ügyben
Magyar Péter a NER-oligarcháknak: Van rá esély, hogy nem 20 évet kapnak, csak 12-t, ha visszaadják a pénzt
Magyar Péter-idézettel reagált az ÁSZ a kormányzati tájékoztatón elhangzottakra
Nem attól fog sportolni a gyerek, hogy anya és apa is fut – így válhat a jó példa teljesítménykényszerré
Vergődik a kormány a pénznyelő és szakmailag eredménytelen szemétmonopóliummal
Újabb két feljelentést tett Kapitány István az Eximbank ügyletei miatt
Azonnali hatállyal bezáratta Esztergom strandfürdőjét a kormányhivatal
A hivatal szerint magas a klór szintje.