szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megnőtt az elvesztett vevők felé folytatott kommunikáció jelentősége a kis-és közepes vállalatok (kkv-k) marketingjében, mivel a válság hatására ebből a rétegből szinte minden ipari szektorban túltermelés” van, így a visszanyert vevők jelentős hasznot hozhatnak a vállalatoknak.

A vállalkozásoknak a saját elveszített vevők mellett a versenytársak elveszített vevőit is igyekezni
kell megszerezni, mivel ez önmagában elég lehet ahhoz, hogy egy cég pótolja a válság miatt kiesett forgalmat - hívja fel a figyelmet a Marketing Commando. Csökkent azonban a cégek száma is, mivel 15 ezer cég ment tönkre 2009-ben, 31 százalékkal több mint korábban, ezért a kkv-k 2010-es marketingtervében kiemelt helyen kell szerepelnie az elvesztett vevőket célzó eszközöknek. Így például minden hónapban érdemes exkluzív ajánlatokkal megpróbálni visszacsábítani azokat a vevőket, akiket a cég tavaly elveszített. 
   
A kv marketing tanácsadó cég szerint az új vevők szerzésére irányuló marketing stratégiákat 2010-ben januártól március közepéig érdemes kifuttatni, mert a választási kampány alatt, majd pedig a választásokat követő "médiazajban" az új vevők figyelmét nagyon nehéz lesz felkelteni - idézi a közlemény Wolf Gábor marketing szakértőt.

 

 

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!