szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A legnagyobb brit kiskereskedelmi lánc 9,1 százalékkal 2,33 milliárd fontra (3,6 milliárd dollárra) növelte adózott...

A legnagyobb brit kiskereskedelmi lánc 9,1 százalékkal 2,33 milliárd fontra (3,6 milliárd dollárra) növelte adózott eredményét 2009/2010-ben, ami egy hajszállal magasabb a Bloomberg – 12 elemző megkérdezése alapján készített - 2,3 milliárdos konszenzusánál. A nyereség bővülésében komoly szerepet játszott - a koreai egység jó teljesítményének, illetve a sikeres marketingkampánynak köszönhetően – megugró árbevétel: a társaság forgalma 62,5 milliárd fontot tett ki, ami 6,8 százalékos bővülést jelent. Jól ment a vállalatnak hazájában is: az Egyesült Királyságban 30 százalék fölé növelte piaci részesedését a Tesco.

A magyar leányvállalat árbevétele – a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére – nem csökkent az üzleti év során, a Tesco, így továbbra is piacvezető Magyarországon. A tervek szerint az áruházlánc az idén 30 új egységet nyit országszerte.

Az elemzői várakozásoknak megfelelő eredmény a befektetőknek nem volt elég: a Tesco masszív, majd 3 százalékos mínuszban kezdett a londoni kereskedésben. A vállalat papírjai az idén 2,2 százalékkal erősödtek, amivel alulteljesítőnek számít a szektorban, a konkurens vállalatok részvényeinek árfolyama ugyanis nagyobb mértékben emelkedett.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!