Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a4a5a528-c718-4513-aa5a-e696a4f5be44","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az összkerék-hajtású olasz mini terepjáró jelentősen többe kerül, mint egy vadonatúj hibrid Fiat Panda.","shortLead":"Az összkerék-hajtású olasz mini terepjáró jelentősen többe kerül, mint egy vadonatúj hibrid Fiat Panda.","id":"20241203_meregdraga-porteka-ez-az-alig-hasznalt-regi-fiat-panda-4x4","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4a5a528-c718-4513-aa5a-e696a4f5be44.jpg","index":0,"item":"32c511e5-cd87-4f83-9150-1f626f15d3aa","keywords":null,"link":"/cegauto/20241203_meregdraga-porteka-ez-az-alig-hasznalt-regi-fiat-panda-4x4","timestamp":"2024. december. 03. 06:41","title":"Méregdrága portéka ez az alig használt régi Fiat Panda 4x4","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc3f0fcc-9581-4ca2-8c04-e276d4a8a076","c_author":"Galicza Dorina","category":"360","description":"A Fővárosi Közgyűlés megszavazta az előterjesztést, de hogyan oldanák meg a gyakorlatban a budapesti aluljárók lezárását? Mennyibe kerülne ez az adófizetőknek? És egyáltalán van-e bármi értelme? ","shortLead":"A Fővárosi Közgyűlés megszavazta az előterjesztést, de hogyan oldanák meg a gyakorlatban a budapesti aluljárók...","id":"20241203_aluljaro-lezaras-Budapest-Fovarosi-Kozgyules-Blaha-Nyugati-hajlektalanok-racs-BKV-BKK","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc3f0fcc-9581-4ca2-8c04-e276d4a8a076.jpg","index":0,"item":"ef945f64-e838-404a-9ec0-1833a27725e7","keywords":null,"link":"/360/20241203_aluljaro-lezaras-Budapest-Fovarosi-Kozgyules-Blaha-Nyugati-hajlektalanok-racs-BKV-BKK","timestamp":"2024. december. 03. 06:30","title":"Tényleg javítana a közbiztonságon, ha éjszakára lezárnák a budapesti aluljárókat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff7a1bdb-5bfd-453f-8285-1e58f254513a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Hihetetlen, de a feledés homályába merült BMW Z13 mindössze 830 kilogrammot nyom a mérlegen.","shortLead":"Hihetetlen, de a feledés homályába merült BMW Z13 mindössze 830 kilogrammot nyom a mérlegen.","id":"20241203_kozepen-ul-a-sofor-bmw-z13-pehelykonnyu-varosi-kisauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff7a1bdb-5bfd-453f-8285-1e58f254513a.jpg","index":0,"item":"5f420891-623d-4b54-997a-23a0b2cff74b","keywords":null,"link":"/cegauto/20241203_kozepen-ul-a-sofor-bmw-z13-pehelykonnyu-varosi-kisauto","timestamp":"2024. december. 03. 07:59","title":"Középen ül a sofőr a BMW pehelykönnyű városi kisautójában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ab10e3f-794b-4c44-a7ed-68f045e2fa9b","c_author":"Szőllősi Lili","category":"gazdasag","description":"Ahogy az illegális dohánykereskedelem is egyre modernebb formákat ölt, úgy az ellene folytatott harcban is kreatívnak kell lenni. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) is igyekszik a legújabb technikák segítségét hívni a harcban, a tavaly megalapított Illegális Dohány Elleni Munkacsoport (IDEM) pedig már a mindennapos kommunikáció és cselekvés mellett a virtuális valóságot is beveti.","shortLead":"Ahogy az illegális dohánykereskedelem is egyre modernebb formákat ölt, úgy az ellene folytatott harcban is kreatívnak...","id":"20241203_virtualis-valosag-NAV-cigaretta-dohany-illegalis-dohanykereskedelem-VR","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ab10e3f-794b-4c44-a7ed-68f045e2fa9b.jpg","index":0,"item":"c1ab5f66-19f1-4590-9822-de5933763690","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241203_virtualis-valosag-NAV-cigaretta-dohany-illegalis-dohanykereskedelem-VR","timestamp":"2024. december. 03. 15:17","title":"Szegényednek a magyarok, csúcsot döntött az adózatlan és hamis dohánytermékek aránya","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0899d61b-13c2-4c7c-acab-212fff73e4ca","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az utolsó pillanatban vette észre, hogy áll a sor előtte. ","shortLead":"Az utolsó pillanatban vette észre, hogy áll a sor előtte. ","id":"20241203_Het-auto-tort-ossze-figyelmetlen-sofor-M7-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0899d61b-13c2-4c7c-acab-212fff73e4ca.jpg","index":0,"item":"13f96c87-bae8-4d83-b4ca-b2adb702442d","keywords":null,"link":"/cegauto/20241203_Het-auto-tort-ossze-figyelmetlen-sofor-M7-video","timestamp":"2024. december. 03. 07:57","title":"Hét autó tört össze egy figyelmetlen sofőr miatt az M7-esen – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bdca28bb-2497-4d57-8edd-ac1c891e9ffc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Már reggel nekiállt italozni, mielőtt elment autót venni. ","shortLead":"Már reggel nekiállt italozni, mielőtt elment autót venni. ","id":"20241204_Reszegen-csapodott-arokba-frissen-vasarolt-kocsijaval-egy-sofor-hat-utasaval","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bdca28bb-2497-4d57-8edd-ac1c891e9ffc.jpg","index":0,"item":"3495be11-6234-4dd6-9de0-f5a306e04e46","keywords":null,"link":"/cegauto/20241204_Reszegen-csapodott-arokba-frissen-vasarolt-kocsijaval-egy-sofor-hat-utasaval","timestamp":"2024. december. 04. 09:48","title":"Részegen, jogosítvány nélkül, frissen vett kocsival, hat utassal csapódott árokba egy sofőr","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"604f826a-fd09-4cb2-bb7c-0288e3737df2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Azt is elárulta, mi a kedvenc bibliai igeverse.","shortLead":"Azt is elárulta, mi a kedvenc bibliai igeverse.","id":"20241203_sulyok-tamas-video-reels","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/604f826a-fd09-4cb2-bb7c-0288e3737df2.jpg","index":0,"item":"18332146-c7bc-44fd-98ba-3930f5a65386","keywords":null,"link":"/itthon/20241203_sulyok-tamas-video-reels","timestamp":"2024. december. 03. 18:17","title":"Sulyok Tamás viccesnek szánt videóban mondta el, hogy nem ír alá mindent csukott szemmel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fcb19851-711a-4480-9747-85255a20b076","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hány embert érint ma a demencia és az Alzheimer-kór Magyarországon? Mikor és miért nő a betegség kockázata? Az életmód vagy a genetika felelős a kialakulásáért? Miért védőfaktor a magas iskolai végzettség, és miért veszélyes a halláskárosodás, a magas vérnyomás vagy az elhízás? A HVG egészségpodcastjának legújabb adásában ennek jártunk utána.","shortLead":"Hány embert érint ma a demencia és az Alzheimer-kór Magyarországon? Mikor és miért nő a betegség kockázata? Az életmód...","id":"20241204_Kosz-jol-podcast-demencia-neurologia-alzheimer-egeszseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fcb19851-711a-4480-9747-85255a20b076.jpg","index":0,"item":"7926f9c0-07ae-4464-b5f7-dcbb81ac4339","keywords":null,"link":"/elet/20241204_Kosz-jol-podcast-demencia-neurologia-alzheimer-egeszseg","timestamp":"2024. december. 04. 13:30","title":"Kösz, jól: Akinek van agya, annak van rizikója is. Mit tesz két kutató, hogy megelőzze a demenciát?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Ford 107 éves történetének legjobb negyedévét zárta a Ford. Az autógyártó a válság nyertese lehet az Egyesült Államokban.
Rekordnyereségről számolt be kedden az Egyesült Államok második legnagyobb autógyártója a Ford. Az elmúlt években komoly gondokkal küzdő társaság 2010 harmadik negyedévében 1,69 milliárd dolláros adózott nyereséget könyvelhetett el, ami mindenkori csúcsnak számít, az eddigi rekordot még 1997 harmadik negyedévében állította fel a cég 1,13 milliárddal.
Bár elemzők számítottak arra, hogy új csúcs születik, ilyen mértékű növekedést nem vártak. A mostani profit 70 százalékkal haladja meg az egy esztendővel korábbit, a Bloomberg tucatnyi elemző megkérdezésével összeállított konszenzusánál pedig bő negyedével több (a részvényenkénti eredmény 48 cent volt, szemben a 38 centes mediánnal).
A Ford egyértelműen a gazdasági krízis nyertese lehet az Egyesült Államokban. A társaságnak a három nagy amerikai autógyártó közül egyedüliként sikerült elkerülnie a csődöt a krízis kirobbanása után, s a konkurensek összeomlását is sikerült meglovagolnia. A cég piaci részesedése már 2009-ben is jelentősen emelkedett, az idén azonban tovább javítottak: a harmadik negyedévben már az amerikai piac 15,1 százalékát uralta a Ford, szemben az egy évvel korábbi 13,1 százalékkal.
Ennek fényében talán kissé meglepő, hogy a vállalat árbevétele 4,3 százalékkal 29 milliárd dollárra süllyedt a július és szeptember közötti három hónapban, ugyanakkor a várakozásoknál a forgalmi adat is jobb lett, a konszenzus ugyanis 27 milliárd dollár volt. Ráadásul a társaság 16 százalékkal növelte kibocsátását az USA-ban, ahol a vizsgált három hónapban 570 ezer járművet gyártottak.