szerző:
MTI

Az Ernst & Young könyvvizsgáló és tanácsadó cég 2010 őszén, 1400 felsővezető bevonásával készült felmérésének eredményei azt mutatják, hogy a következő két évben egyre fontosabb lehet a növekedés.

Erősödő versenyre, változékonyabb és kiszámíthatatlan piacokra, szűkülő árrésre és az innováció fontosságának növekedésére számítanak a felsővezetők - derül ki az Ernst & Young könyvvizsgáló és tanácsadó cég "Verseny a növekedésért" című tanulmányából.

Az Economist Intelligence Unit vezetésével 2010 őszén, 1400 felsővezető bevonásával készült felmérésének eredményei azt mutatják, hogy a következő két évben egyre fontosabb lehet a növekedés. A megkérdezettek 60 százaléka szerint a fejlett piacok lesznek a nyereséges növekedés legvalószínűbb helyszínei. Erősödő versenyre számítanak ugyanakkor a feltörekvő piacokon is. A vállalkozók több mint fele jelezte azt, hogy a jövőbeli növekedést a tőkepiacokkal szemben a pénztartalékokból tervezi finanszírozni. A megkérdezettek 36 százaléka finanszírozná idegen tőkéből növekedését.

A válaszadók 50 százaléka gondolta úgy, hogy az árrések az árcsökkenések miatt szűkülhetnek be. Ezzel szemben 30 százalék emelkedő munkaerő-, alapanyag- és rezsiköltségeket jelzett. A felsővezetők közel 60 százaléka csupán az infláció mértékével megegyező vagy az alatti áremelkedéssel számolt. A válaszadók 71 százaléka és a vállalkozások több mint fele tervezi eladásainak bővülését új termékekkel, illetve szolgáltatásokkal ösztönözni. A nagyvállalatok 58 százaléka a már meglévő piacokon elérhető növekedésre összpontosít. Közülük 63 százalék jelezte azt, hogy eddig a termék- és szolgáltatásinnováció sikeresebb növekedésösztönzőnek bizonyult az átalakításokkal járó innovációnál.

Havas István, az Ernst & Young vezérigazgatója értékelése szerint "azok a vállalkozások, amelyek a válság ideje alatt az innovációban elég gyorsnak és rugalmasnak bizonyultak, most learathatják erőfeszítéseik gyümölcseit". A megkérdezettek 61 százaléka szerint a márka és hírnév számít a legkritikusabb tényezőnek. A növekedés középpontba kerülésével párhuzamosan nő a márka felépítésének fontossága is - írja a könyvvizsgáló közleményében. 

A piaci részesedés és árrés megőrzésének szempontjából fontosnak bizonyult a költségszint versenyképessége. A felmérésből kiderül, hogy a kiemelkedő teljesítményű cégek többnyire már "biztosították a költséghatékonyságot, így figyelmüket termékeik pozícionálására és a piaci részesedés növelésére fordíthatják". A rosszabbul teljesítők 31 százaléka ezzel szemben továbbra is több mint 10 százalékos költségcsökkentésben gondolkodik - derül ki a felmérésből.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
2 millió forintos időgép ez a nagykanizsai eladó Wartburg

2 millió forintos időgép ez a nagykanizsai eladó Wartburg

Felgyújtották Patkó Bandi 300 száz éves, legendás fáját

Felgyújtották Patkó Bandi 300 száz éves, legendás fáját

Kaposvár és Pécs is akarja magának az M9-es autópályát

Kaposvár és Pécs is akarja magának az M9-es autópályát

Lelőttek egy pincért Párizsban, mert lassan hozta ki a szendvicset

Lelőttek egy pincért Párizsban, mert lassan hozta ki a szendvicset

Sírva vette át a lovagkeresztet Fodor Zsóka, akit sokan Magdi anyusként ismernek

Sírva vette át a lovagkeresztet Fodor Zsóka, akit sokan Magdi anyusként ismernek

Állati maradványoktól bűzlik Rákospalotán egy erdős rész, a hatóságok tehetetlenek

Állati maradványoktól bűzlik Rákospalotán egy erdős rész, a hatóságok tehetetlenek