Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az Ernst & Young könyvvizsgáló és tanácsadó cég 2010 őszén, 1400 felsővezető bevonásával készült felmérésének eredményei azt mutatják, hogy a következő két évben egyre fontosabb lehet a növekedés.
Erősödő versenyre, változékonyabb és kiszámíthatatlan piacokra, szűkülő árrésre és az innováció fontosságának növekedésére számítanak a felsővezetők - derül ki az Ernst & Young könyvvizsgáló és tanácsadó cég "Verseny a növekedésért" című tanulmányából.
Az Economist Intelligence Unit vezetésével 2010 őszén, 1400 felsővezető bevonásával készült felmérésének eredményei azt mutatják, hogy a következő két évben egyre fontosabb lehet a növekedés. A megkérdezettek 60 százaléka szerint a fejlett piacok lesznek a nyereséges növekedés legvalószínűbb helyszínei. Erősödő versenyre számítanak ugyanakkor a feltörekvő piacokon is. A vállalkozók több mint fele jelezte azt, hogy a jövőbeli növekedést a tőkepiacokkal szemben a pénztartalékokból tervezi finanszírozni. A megkérdezettek 36 százaléka finanszírozná idegen tőkéből növekedését.
A válaszadók 50 százaléka gondolta úgy, hogy az árrések az árcsökkenések miatt szűkülhetnek be. Ezzel szemben 30 százalék emelkedő munkaerő-, alapanyag- és rezsiköltségeket jelzett. A felsővezetők közel 60 százaléka csupán az infláció mértékével megegyező vagy az alatti áremelkedéssel számolt. A válaszadók 71 százaléka és a vállalkozások több mint fele tervezi eladásainak bővülését új termékekkel, illetve szolgáltatásokkal ösztönözni. A nagyvállalatok 58 százaléka a már meglévő piacokon elérhető növekedésre összpontosít. Közülük 63 százalék jelezte azt, hogy eddig a termék- és szolgáltatásinnováció sikeresebb növekedésösztönzőnek bizonyult az átalakításokkal járó innovációnál.
Havas István, az Ernst & Young vezérigazgatója értékelése szerint "azok a vállalkozások, amelyek a válság ideje alatt az innovációban elég gyorsnak és rugalmasnak bizonyultak, most learathatják erőfeszítéseik gyümölcseit". A megkérdezettek 61 százaléka szerint a márka és hírnév számít a legkritikusabb tényezőnek. A növekedés középpontba kerülésével párhuzamosan nő a márka felépítésének fontossága is - írja a könyvvizsgáló közleményében.
A piaci részesedés és árrés megőrzésének szempontjából fontosnak bizonyult a költségszint versenyképessége. A felmérésből kiderül, hogy a kiemelkedő teljesítményű cégek többnyire már "biztosították a költséghatékonyságot, így figyelmüket termékeik pozícionálására és a piaci részesedés növelésére fordíthatják". A rosszabbul teljesítők 31 százaléka ezzel szemben továbbra is több mint 10 százalékos költségcsökkentésben gondolkodik - derül ki a felmérésből.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.