szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Daimler gyorsított ütemben dolgozik az üzemanyagcellás meghajtási technológia fejlesztésén - jelentette be Dieter Zetsche vezérigazgató hétfőn, három nappal a frankfurti autószalon megnyitása előtt az F125 kísérleti modell bemutatásakor.

Az igazgató egyúttal meggyőződését fejezte ki, hogy a jövőben az üzemanyagcellák működtetéséhez szükséges hidrogén éppen olyan kulcsfontosságú szerephez jut majd a közlekedésben, mint jelenleg az olaj.

A Daimler első nagyszériás üzemanyagcellás modelljeként a B-osztály kerül majd piacra 2014-ben, egy évvel korábban az eredeti tervnél. A B-osztályt később felsőkategóriás modellek követik majd.

"Bízunk benne, hogy az üzemanyagcellás modelleket középtávon a hibrid autók árszintjére tudjuk vinni" - jelentette ki Dieter Zetsche.

Az üzemanyagcellás járművek előnye az elektromos hajtású járművekkel szemben gyorsabb tankolhatóságában és jóval nagyobb hatótávolságában rejlik, valamint abban, hogy technológiát nemcsak kisméretű járművekben, hanem nehéz tehergépjárművekben is alkalmazni lehet. Az energiatermelési átállás keretében pedig a hidrogén energiahordozóként lesz alkalmazható  a megújuló energiaforrások, például a szél- és napenergia kiaknázásával nyert energia tárolására.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!