2014-ben dobhatják piacra a Daimler üzemanyagcellás autóit

A Daimler gyorsított ütemben dolgozik az üzemanyagcellás meghajtási technológia fejlesztésén - jelentette be Dieter Zetsche vezérigazgató hétfőn, három nappal a frankfurti autószalon megnyitása előtt az F125 kísérleti modell bemutatásakor.

  • MTI MTI
2014-ben dobhatják piacra a Daimler üzemanyagcellás autóit

Az igazgató egyúttal meggyőződését fejezte ki, hogy a jövőben az üzemanyagcellák működtetéséhez szükséges hidrogén éppen olyan kulcsfontosságú szerephez jut majd a közlekedésben, mint jelenleg az olaj.

A Daimler első nagyszériás üzemanyagcellás modelljeként a B-osztály kerül majd piacra 2014-ben, egy évvel korábban az eredeti tervnél. A B-osztályt később felsőkategóriás modellek követik majd.

"Bízunk benne, hogy az üzemanyagcellás modelleket középtávon a hibrid autók árszintjére tudjuk vinni" - jelentette ki Dieter Zetsche.

Az üzemanyagcellás járművek előnye az elektromos hajtású járművekkel szemben gyorsabb tankolhatóságában és jóval nagyobb hatótávolságában rejlik, valamint abban, hogy technológiát nemcsak kisméretű járművekben, hanem nehéz tehergépjárművekben is alkalmazni lehet. Az energiatermelési átállás keretében pedig a hidrogén energiahordozóként lesz alkalmazható a megújuló energiaforrások, például a szél- és napenergia kiaknázásával nyert energia tárolására.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.