szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Csütörtökön van Magyarországon az internetes kereskedelem napja (DotcommerceDay), az ötletgazda Neo Interactive Kft. közleménye szerint a mozgalom célja az, hogy az internetezőkkel megismertesse a magyar piacon is egyre népszerűbb online vásárlás előnyeit, ezzel segítve az internetes kereskedelem és a tudatos vásárlás fejlődését.

Az elektronikus kiskereskedelmi forgalom Magyarországon a tavalyi 133 milliárd forint után 2011-ben elérheti a 155-160 milliárd forintot a GKIeNet felmérése szerint. Az elmúlt egy évben 1,2 millióan vásároltak a neten, és körülbelül ugyanennyien tervezik kipróbálását a 14 évnél idősebb internetező lakosság körében.

Az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma 2009-ben még csak 100 milliárd forint körüli volt, míg az idén az online kiskereskedelmi értékesítésből származó árbevétel elérheti a teljes kiskereskedelmi forgalom 2,2 százalékát. 

A csütörtöki akcióban mintegy 350 online kereskedő vesz részt. A DotcommerceDayt először rendezik meg Magyarországon, amihez a webshopok ingyen csatlakozhattak. A részvétel feltétele mindössze annyi, hogy ezen a napon valami olyan egyedi akciót, kedvezményt nyújtsanak a vásárlóknak, amelyet más napon nem.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!