szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár jogszabályi változások újrarajzolták a magyar cafeteria piacot 2012-ben: új résztvevők és termékek jelentek meg rendkívül rövid idő alatt, az EUFE tagvállalatai – az első, és legrégebb óta folyamatosan jelenlévő szolgáltatói a hazai szegmensnek – továbbra is a piacon maradnak. A piacon maradnak tehát a korábbi étkezési utalvány forgalmazók is, így nem marad konkurencia nélkül az Erzsébet utalvány.

Az új szabályozásnak megfelelően az (Étkezési Utalvány Forgalmazói Egyesülés) EUFE tagjai 51,17 százalékos adóteher mellett bocsátják ki étkezési utalványaikat. Az adó mértéke ugyan emelkedett, az egyesülés tagjai – az Edenred, a Le Chèque Déjeuner és a Sodexo – azonban továbbra is üzleti potenciált látnak abban, hogy a magyar piac aktív szereplői legyenek, és az étkezési utalványokat megtartsák portfoliójukban.

A munkavállalók számára az étkezési utalvány mindennapos és alapvető cafeteria juttatássá vált az elmúlt mintegy másfél évtizedben. Idén januártól az EUFE tagcégeitől megrendelt étkezési utalványok 51,17 százalékkal adóznak. Ezzel a kulccsal számolva a munkáltatók terhei számottevően nem magasabbak, mint a kedvezményes (30,94 százalék) étkezési utalvány esetében, emellett a cégek kiterjedt elfogadó hálózatuk miatt nagyobb vásárlóerőt biztosítanak a fogyasztóknak. A munkáltatók és munkavállalók terhei abban az esetben a legmagasabbak, ha az alkalmazottak a juttatást teljes egészében bér formájában kapják.

Az EUFE meggyőződése, hogy a teljes piac, a szolgáltatók, illetve egyes termékek és szolgáltatások jövőjét majd az ügyfelek döntései, illetve a munkavállalók szükségletei és tapasztalatai határozzák majd meg. Az EUFE tagcégei csaknem két évtizedes hazai tapasztalattal működtetnek cafeteria rendszereket, és mintegy 40 ezer elfogadóhelyből álló hálózattal rendelkeznek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!