Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szükséges szerződések aláírásával kedden megkezdődött a MÁV-Gépészet Zrt. innovatív fejlesztése keretében a hazai vasúttársaság számára két IC+ nevű vasúti személykocsi gyártása a cég szolnoki telephelyén.
Az új járművek még idei év végén kigördülnek a gyártóhelyről, és jövőre már akár óránként 200 kilométeres sebességgel szállíthatnak utasokat a hazai és nemzetközi vonalakon - jelentette be Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a telephelyen tartott nyitórendezvényen.
A 18 éve szünetelő hazai járműgyártást újjáélesztő, 1,4 milliárd forint költséggel járó projekt része az Új Széchenyi Tervnek, és elnyerte az Európai Unió 462 millió forintos támogatását.
Csépke András, a MÁV-Gépészet Zrt. vezérigazgatója azt mondta: nagyon bíznak abban, hogy a két IC+ kocsi elkészítése során megszerzik mindazokat a tapasztalatokat, amelyek a sorozatban való előállításához kellenek. A mostani projekt már magával hozta a lemezmegmunkálás és hegesztés technológiájának fejlesztését a szolnoki telephelyen.
A magyar mérnökök által tervezett IC+ kocsik 48,5 tonnát nyomnak majd, az első osztályúban 58, míg a másodosztályúban 80 utas foglalhat helyet. A légkondicionált belső térben GPS-vezérelt utastájékoztató rendszert alakítanak ki, a benn ülők menet közben vezeték nélküli internetes szolgáltatást vehetnek igénybe, a mozgáskorlátozottakat feljárólift, a kisgyermekkel útra kelőket pelenkázó várja.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.