szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A márkatermékeket gyártó vállalatok között értékben – az ACNielsen kumulált vízpiaci adatai alapján – tartja piacvezető pozícióját a Szentkirályi Ásványvíz Kft. A társaság 2011-ben 6,05 milliárd forint árbevételt, és ezzel 13 százalékos növekedést ért el a bázis időszakhoz képest, 2012-re pedig 14 százalékos növekedést tervez.

Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint a kumulált magyar kiskereskedelmi ásványvíz piac 2011-ben mennyiségben 0,5, értékben 4,7 százalékkal növekedett az előző évhez képest. A kimutatás alapján a Szentkirályi és az Emese ásványvizeknek köszönhetően a Szentkirályi Ásványvíz Kft. az előző évekhez hasonlóan, értékben tartja kumulált kiskereskedelmi piacvezető pozícióját – tette közzé a vállalat.

A vállalat tavaly – a több mint 161 millió liter értékesítésével – mennyiségben 12 százalékkal többet teljesített, mint az előző évben, es 13 százalékos növekedést realizált 6,05 milliárd forint nettó árbevételével. Így elsősorban ennek köszönhetően a vállalat adózás előtti eredménye elmaradt a 2010. évitől. A társaság idén 6,9 milliárd forint árbevételt, es ezzel 14 százalékos növekedést tervez.

A HoReCa (Hotels, Restaurants, Cafes) területen a 2010-es azonos időszakot nézve tavaly az üveges gasztro termékekre vonatkozó áremelés ellenére ezen a területen a cég 19 százalékos növekedést ért el literben, árbevételben pedig 46 százalékkal többet teljesített.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!