Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Nespresso vezette tavaly a kapszulás kávék piacának dinamikus bővülését, a társaság markáns terjeszkedésbe fogott. Bővítik a Boutique-hálózatot és gyártókapacitásokat is. At európai kapszulás piacon eközben élesedik a helyzet miután a Starbucks is belépni készül.
A Nestlé Nespresso SA több mint 3,5 milliárd frankos forgalmat bonyolított le, ez nagyjából 20 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – írja a Napi Gazdaság Online. A vállalat idén is több limitált kiadású kávéval jelentkezik, köztük lesz a késői szüretelésű Naora, amelyhez kézzel válogatják a legérettebb kávészemeket − ez áprilistól lesz kapható. A cég két új kávégépet is piacra dob.
A Nespresso tovább erősíti kiskereskedelmi hálózatát is, 2012-re több mint 40 új Boutique megnyitását tervezik, egyebek közt Londonban és San Franciscóban. Így az online vásárlási lehetőségeken kívül már több mint 300 Boutique áll majd a vásárlók rendelkezésére.
A vállalat növeli erőforrásait is, a gyártólétesítményekben például több szakember végzi és felügyeli majd a pörkölést és a keverékek összeállítását. Folytatódik a svájci Avenches-ban található gyártó- és elosztóközpont bővítése is, a tervek szerint 2012 első félévében befejeződő beruházás összértéke 500 millió frank.
A Nespresso Magyarországon a nemzetközi trendnek megfelelően növekedett − mondta Flesch Gábor, a Nespresso magyarországi vezetője. "Tavaly a régióban elsőként hazánkban bővült − megduplázódott − egy Nespresso Boutique,180 négyzetméteres eladóterével Andrássy úti mintaboltunk a kelet-közép-európai Boutique-ok zászlóshajójává vált. Megnyitottuk első vidéki értékesítési pontjainkat is Győrben, Debrecenben és Székesfehérváron, így a magyarországi Nespresso Cornerek száma tavaly hétről tizenháromra növekedett" − tette hozzá Flesch Gábor.
Eközben kitörhet a kapszulaháború Európában, miután a Financial Times értesülése szerint Starbucks arra készül, hogy az USA után itt is megjelenik ezzel a termékével. A seattle-i székhelyű kávézólánc tavaly november elsején lépett piacra az USA-ban saját kapszulás kávéjával és két hónap alatt 100 millió csomagot adott el belőle (egy csomagban 12 kapszula van, egyelőre hétféle kávét árulnak ilyen kiszerelésben). Ágazati elemzők arra számítanak, hogy a Starbucks még ebben a hónapban bejelenti expanziós szándékát.
A kapszulás készülékek még csak most kezdenek igazán elterjedni az USA-ban: a Green Mountain Coffee − amelynek készülékeiben egyebek közt a Starbucks-kapszulákat is lehet használni − az elmúlt üzleti évben összesen 6,5 millió ilyen kávégépet adott el, míg a folyó üzleti év első negyedében már 4,2 millió talált gazdára.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.