szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nespresso vezette tavaly a kapszulás kávék piacának dinamikus bővülését, a társaság markáns terjeszkedésbe fogott. Bővítik a Boutique-hálózatot és gyártókapacitásokat is. At európai kapszulás piacon eközben élesedik a helyzet miután a Starbucks is belépni készül.

A Nestlé Nespresso SA több mint 3,5 milliárd frankos forgalmat bonyolított le, ez nagyjából 20 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – írja a Napi Gazdaság Online. A vállalat idén is több limitált kiadású kávéval jelentkezik, köztük lesz a késői szüretelésű Naora, amelyhez kézzel válogatják a legérettebb kávészemeket − ez áprilistól lesz kapható. A cég két új kávégépet is piacra dob.

A Nespresso tovább erősíti kiskereskedelmi hálózatát is, 2012-re több mint 40 új Boutique megnyitását tervezik, egyebek közt Londonban és San Franciscóban. Így az online vásárlási lehetőségeken kívül már több mint 300 Boutique áll majd a vásárlók rendelkezésére.

A vállalat növeli erőforrásait is, a gyártólétesítményekben például több szakember végzi és felügyeli majd a pörkölést és a keverékek összeállítását. Folytatódik a svájci Avenches-ban található gyártó- és elosztóközpont bővítése is, a tervek szerint 2012 első félévében befejeződő beruházás összértéke 500 millió frank.

George Clooney
©

A Nespresso Magyarországon a nemzetközi trendnek megfelelően növekedett − mondta Flesch Gábor, a Nespresso magyarországi vezetője. "Tavaly a régióban elsőként hazánkban bővült  − megduplázódott − egy Nespresso Boutique,180 négyzetméteres eladóterével Andrássy úti mintaboltunk a kelet-közép-európai Boutique-ok zászlóshajójává vált. Megnyitottuk első vidéki értékesítési pontjainkat is Győrben, Debrecenben és Székesfehérváron, így a magyarországi Nespresso Cornerek száma tavaly hétről tizenháromra növekedett" − tette hozzá Flesch Gábor.

Eközben kitörhet a kapszulaháború Európában, miután a Financial Times értesülése szerint Starbucks arra készül, hogy az USA után itt is megjelenik ezzel a termékével. A seattle-i székhelyű kávézólánc tavaly november elsején lépett piacra az USA-ban saját kapszulás kávéjával és két hónap alatt 100 millió csomagot adott el belőle (egy csomagban 12 kapszula van, egyelőre hétféle kávét árulnak ilyen kiszerelésben). Ágazati elemzők arra számítanak, hogy a Starbucks még ebben a hónapban bejelenti expanziós szándékát.

A kapszulás készülékek még csak most kezdenek igazán elterjedni az USA-ban: a Green Mountain Coffee − amelynek készülékeiben egyebek közt a Starbucks-kapszulákat is lehet használni − az elmúlt üzleti évben összesen 6,5 millió ilyen kávégépet adott el, míg a folyó üzleti év első negyedében már 4,2 millió talált gazdára.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A könyvkiadók Dúró Dórának: El a kezekkel a könyvektől!

A könyvkiadók Dúró Dórának: El a kezekkel a könyvektől!

Arany középút: teszten a csúcsmobilok árának feléért kapható OnePlus Nord

Arany középút: teszten a csúcsmobilok árának feléért kapható OnePlus Nord

Új bukaresti főpolgármestert és jobbközép önkormányzatokat jósolnak az exitpollok Romániában

Új bukaresti főpolgármestert és jobbközép önkormányzatokat jósolnak az exitpollok Romániában