Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A Manpower munkaerőpiaci felmérése szerint 11 százalék pontos növekedéssel a magyar munkaadók várakozásai javultak a legtöbbet az előző negyedévhez képest az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban. A magyar munkaadók azonban még így is pesszimisták: a munkaerőpiaci mutató jelenleg -3 százalékon áll.
Az előző negyedévi negatív rekord után (-14 százalék) jelentősen növekedett a Manpower munkaerőpiaci mutatójának magyarországi értéke, igaz, a kilátások még így is negatívak, vagyis több munkaadó tervez elbocsátást, mint ahány munkaerő felvételt. A mutató jelenleg -3 százalékon áll.
A megkérdezett munkaadók 66 százaléka egyáltalán nem tervez változtatásokat a következő negyedévben, 14 százalék felvenne új dolgozókat, 17 százalék viszont elbocsátást tervez. A megkérdezettek 3 százaléka nem tudott válaszolni a kérdésre. Kiugróan magas a felvételi kedv (11 százalék) a szállítmányozás, raktározás és kommunikáció területén, ahol az előző negyedévben még negatív tartományban (-5 százalék) állt a mutató. A szezonális hatások mellett a kiugróan magas pozitív adat hátterében valószínűleg a termelés, és ezáltal a szállítmányozási igények növekedése áll.
Ugyancsak nagy felvételi kedv mutatkozik a vendéglátás és idegenforgalom területén, ahol 10 százalékon áll a mutató. Az előző negyedévhez képest, amikor a mutató -22 százalékon állt ez az ágazat produkálta a legnagyobb, összesen 32 százalék pontos növekedést. Bár ebben az iparágban a felvételi kedvet mindig is erősen befolyásolták a szezonális tényezők, az optimizmus figyelemre méltó, hiszen nem csak az előző negyedévhez képest, de év/év alapon is kiugróan magas, 11 százalék pontos a növekedés.
Jóval kisebb mértékben befolyásolták a felvételi kedvet a szezonális hatások a mezőgazdaságban: Igaz, a korábbi -17 százalék helyett most -11 százalékon áll a mutató, a tavaly tavasszal mértnél így is 8 százalék ponttal alacsonyabb. Valamelyest javultak a kilátások a nagy- és kiskereskedelem területén is, a 7 százalék pontos erősödés ellenére azonban még mindig nem sikerült kitörni a negatív tartományból: a mutató jelenleg -10 százalékon áll.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.