Tetszett a cikk?

Legalább két évig továbbra is csak látványterven létezik majd a Cargo City, mert áldozatul esett a Budapest Airport (BA) megszorító intézkedéseinek.

Áprilisban kezdődött volna a Cargo City projekt első ütemében 11 ezer négyzetméter raktár és 4500 négyzetméter iroda építése a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területén 14 millió eurós költségvetésből, de a Malév leállása után kialakult akut pénzhiány miatt a BA legalább két évvel elhalasztotta a légiáru-kicserélő központ megépítését is – írja a Világgazdaság. Bár a raktárváros csak papíron létezett, a hasznosítható terület minimum nyolcvan százalékára már megállapodásokat kötött a BA.

„Ezek előbérleti szerződések, amelyek akkor változnak rendes bérleti szerződéssé, ha a Cargo City valóban felépül és a bérlők valóban beköltöznek” – mondta a lapnak Hardy Mihály, a BA kommunikációs vezetője. Az eredeti tervek szerint a számos európai nagy szakkiállításon már évek óta népszerűsített új árufuvarozási központban kapott volna helyett a Malév eredményesen működő áruszállító üzletága, de a cég a nemzeti légitársasággal egy időben megszűnt.

A reptéri hotel megépülhet

A régóta várt reptéri hotel az eredeti tervek szerint 2014-ben nyílna meg. A 25 millió eurós beruházás terve nem új keletű, a projekt már 2008-ban igen előrehaladott állapotban volt, de azt a pénzügyi válság és a hotelpiac bezuhanása miatt jegelni kellett.

A Malév Cargo 2013. január 1-én kezdhette volna meg a munkát 4250 négyzetméter raktárterületen, így a repülőtérnek eleve új főbérlő után kellett néznie. A másik főbérlő a török Celebi Ground Handling lett volna, amely mintegy 13 ezer négyzetmétert foglalt le magának.

Becslések szerint a területen akár évente 2,5 millió tonnányi légiáru kezelésére alkalmas létesítmény is megvalósítható, azaz a jelenlegi kapacitás a harmincszorosára növelhető. Apró bökkenő, hogy a sikeres cargobázis egyik legfontosabb feltétele a jó járathálózat, ami Ferihegyen bizonytalan ideig nem áll rendelkezésre. Elengedhetetlenül szükséges ugyanis, hogy a BA rendelkezzen hoszszú távú járatokkal is, hogy  Ázsiából, illetve Észak-Amerikából ide érkezhessen a légiáru.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!