#logisztika

Már 2 milliárd forintos bukó a magyar kormány nagy álma, a tengeri kikötő
 

Már 2 milliárd forintos bukó a magyar kormány nagy álma, a tengeri kikötő

Tavaly 861 ezer euró, azaz 353 millió forint veszteséget termelt az Adria Port, a magyar trieszti kikötő fejlesztője és tulajdonosa. A cég ezzel már közel 5 millió euró, avagy bő 2 milliárd forint veszteséget halmozott fel. Az Adria Port olasz leánycégének vesztesége ezen felül 31 ezer euró volt. A hat éve „megvásárolt” „kikötő” (valójában kármentesítésre szoruló ipartelep) most már épül, állítólag 2028-ra lesz kész.



Kilőtt a logisztikai szektor: így pörgeti fel az automatizálás a folyamatokat
 

Kilőtt a logisztikai szektor: így pörgeti fel az automatizálás a folyamatokat

A gyártási és logisztikai szektorban az ipar 4.0 fejlődése elképesztő tempót diktál. Sok vállalat számára ugyanakkor továbbra is kihívás, hogy megtalálja azokat a fejlesztéseket, amelyek gyors eredményt hozhatnak. Az autonóm mobilrobotok (AMR-ek) bevezetése intralogisztikai környezetben a klasszikus példája annak, hogy miként lehet látványos hatást elérni, gyorsan és alacsony kockázattal, a digitális érettség bármely szintjén.


Fenntarthatóság az intralogisztikában: a vezető nélküli targoncák, mobil robotok elterjedése a hazai piacon lassan halad
 

Fenntarthatóság az intralogisztikában: a vezető nélküli targoncák, mobil robotok elterjedése a hazai piacon lassan halad

Amikor egy webáruházból rendelt termék megérkezik, vagy egy bolt polcáról leveszünk valamit, ritkán gondolunk bele, mi mindennek kellett történnie, hogy az áru odajusson. A háttérben az intralogisztika dolgozik: az anyagmozgatás, a raktározás és gyártás közötti összehangolt logisztikai folyamatrendszer. Ez a szektor a gazdaság létfontosságú, de kevéssé ismert motorja, ami komoly hatással van a környezetünkre is. A terület egyik legfontosabb hazai szereplőjének, a Jungheinrichnek célja, hogy 2030-ra saját működése szén-dioxid-semleges legyen, 2050-re pedig teljes értéklánca elérje a nettó zéró kibocsátást.

Jungheinrich Jungheinrich


Ez a következménye a sok online rendelésnek
 

Ez a következménye a sok online rendelésnek

A Covid-időszak hatalmas lendületet adott a logisztikai és intralogisztikai iparnak, hiszen a lehető leggyorsabban kellett kiszolgálni az egyik napról a másikra megváltozott és megnövekedett igényeket. Ez a lendület pedig csak fokozódik: a logisztikai fejlesztések és az innovációk véget érni nem akaró sorozata nyűgözi le a szakembereket azóta is. Podcastunkban a legújabb technológiai fejleményekről beszélgettünk meghívott szakértőnkkel.

Bosch Rexroth Bosch Rexroth




Raktárak, ahol dermesztő a hatékonyság
 

Raktárak, ahol dermesztő a hatékonyság

A hűtött raktári logisztika élénkebb, mint valaha. Az élelmiszergyártók, szupermarketek, éttermek és gyógyszeripari cégek számára a gyors és megbízható szállítás kulcsfontosságú, ehhez azonban a korábbinál nagyobb tárolási kapacitásra van szükség. Mutatjuk, milyen modern megoldások segítik napjainkban az intralogisztikát.

SSI Schäfer SSI Schäfer


Íme a következménye a sok házhoz rendelésnek
 

Íme a következménye a sok házhoz rendelésnek

Sokan nem is gondoljuk végig, milyen mértékű tervezettség szükséges ahhoz, hogy az otthonunk kényelméből megrendelt termékek eljussanak hozzánk. Pedig mára emberek, robotok és mesterséges intelligencia felügyelte automata rendszerek gondoskodnak a minél zökkenőmentesebb ügyfélélményért. De vajon hol van az ember szerepe ezekben a rendszerekben? Milyen folyamatok, trendek jellemzik az intralogisztika világát? Többek között ezekről a kérdésekről is beszélgettünk az SSI SCHÄFER két szakemberével.

SSI Schäfer SSI Schäfer


Itthon is bevezettek volna januárban egy modern, környezetkímélő üzemanyagot, de az utolsó pillanatban valaki elkaszálta
 

Itthon is bevezettek volna januárban egy modern, környezetkímélő üzemanyagot, de az utolsó pillanatban valaki elkaszálta

Európa-szerte egyre nagyobb az érdeklődés a HVO100 típusú biodízelfajta iránt, mely a hagyományos dízelhez képest már nem 60, hanem 90 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást ígér. A szállítmányozásban dolgozó magyar sofőrök is ismerik, és igénylik is, hogy a hazai kutakon kapható legyen, mert egyes nagy, nemzetközi megbízók már kikötik, hogy csak ilyen anyaggal hajtott kamionokkal hajlandók az árujukat szállíttatni. Sokáig úgy volt, hogy 2025-től itthon is kapható lesz, a jövő évi adócsomagban benn is voltak a törvénymódosítók, de mire a parlament elé kerültek, kiszedték azokat a csomagból.


Ez már nem is a jövő: drón szállíthatja ki a gyógyszereket
 

Ez már nem is a jövő: drón szállíthatja ki a gyógyszereket

Nagy fordulatok alakulnak az egészségügyi termékek piacán, amit az elmúlt években mindenki átélhetett. Felipe Morgulist, a UPS Healthcare globális logisztikáért és disztribúcióért felelős elnökét kérdeztük arról, ki miként juthat gyógyászati termékekhez a világ különböző pontjain, és arról is, hogy milyen hatalmas előrelépések várhatók az otthoni betegellátásban.






Raktári automatizáció: technológia a logisztika hatékonyságának szolgálatában
 

Raktári automatizáció: technológia a logisztika hatékonyságának szolgálatában

Napjaink gyorsan változó gazdasági környezetében a hatékonyság kulcskérdés a raktározás és logisztika szereplői számára. A 2020-as világjárvány és az azt követő gazdasági nehézségek rávilágítottak arra, hogy a logisztikai szektorban nemcsak a termelésnek kellett folyamatosnak maradnia, de az áruszállítás sem állhatott meg. Mindez a technológiai fejlődéssel együtt azt eredményezte, hogy ma már nem sok olyan céget találunk, amely anélkül képes boldogulni, hogy a logisztikai folyamatait a lehető leghatékonyabban szervezné meg.

Bosch Rexroth Bosch Rexroth