Hatalmas kamionterminál is épül a magyar BMW-gyár mellé
Nyolc vizesblokk, négy pihenőépület és három étkező épül a sofőröknek.
Nyolc vizesblokk, négy pihenőépület és három étkező épül a sofőröknek.
Mindenki, akinek lehetősége adatik részt venni tervezőként, kivitelezőként nagy és összetett rendszerek létrehozásában, joggal büszke az elért eredményekre. Podcast-adásunkban ezúttal a logisztikai tervezés világában járunk: a Rossmann nemrég épült üllői automatizált raktárának történetét ismerhetjük meg.
Amikor egy webáruházból rendelt termék megérkezik, vagy egy bolt polcáról leveszünk valamit, ritkán gondolunk bele, mi mindennek kellett történnie, hogy az áru odajusson. A háttérben az intralogisztika dolgozik: az anyagmozgatás, a raktározás és gyártás közötti összehangolt logisztikai folyamatrendszer. Ez a szektor a gazdaság létfontosságú, de kevéssé ismert motorja, ami komoly hatással van a környezetünkre is. A terület egyik legfontosabb hazai szereplőjének, a Jungheinrichnek célja, hogy 2030-ra saját működése szén-dioxid-semleges legyen, 2050-re pedig teljes értéklánca elérje a nettó zéró kibocsátást.
A technológiai fejlődésnek köszönhetően a robotok ma már az élet egyre több területén ott vannak, azonban akad néhány olyan feladat, amelyre eddig hiába kerestük a megoldást. Sok ilyen fejlesztés azonban már létező valóság, igaz, egyelőre nem a nappalinkban.
Multinacionális befektető érkezhet újabb, kizárólag áruforgalmat lebonyolító repülőtér megvalósítására Budapest közelében. A bővítést a Temu és ázsiai társai tették indokolttá, amelyek már nemcsak árudömpingjükkel, hanem saját futárszolgálatukkal is magyar és régiós cégek kihívói.
Tavaly 861 ezer euró, azaz 353 millió forint veszteséget termelt az Adria Port, a magyar trieszti kikötő fejlesztője és tulajdonosa. A cég ezzel már közel 5 millió euró, avagy bő 2 milliárd forint veszteséget halmozott fel. Az Adria Port olasz leánycégének vesztesége ezen felül 31 ezer euró volt. A hat éve „megvásárolt” „kikötő” (valójában kármentesítésre szoruló ipartelep) most már épül, állítólag 2028-ra lesz kész.
A gyártási és logisztikai szektorban az ipar 4.0 fejlődése elképesztő tempót diktál. Sok vállalat számára ugyanakkor továbbra is kihívás, hogy megtalálja azokat a fejlesztéseket, amelyek gyors eredményt hozhatnak. Az autonóm mobilrobotok (AMR-ek) bevezetése intralogisztikai környezetben a klasszikus példája annak, hogy miként lehet látványos hatást elérni, gyorsan és alacsony kockázattal, a digitális érettség bármely szintjén.
A logisztikai, intralogisztikai ipar egyik jelentős seregszemléje a stuttgarti LogiMAT szakvásár.
A Covid-időszak hatalmas lendületet adott a logisztikai és intralogisztikai iparnak, hiszen a lehető leggyorsabban kellett kiszolgálni az egyik napról a másikra megváltozott és megnövekedett igényeket. Ez a lendület pedig csak fokozódik: a logisztikai fejlesztések és az innovációk véget érni nem akaró sorozata nyűgözi le a szakembereket azóta is. Podcastunkban a legújabb technológiai fejleményekről beszélgettünk meghívott szakértőnkkel.
A megrendelők tanultak 2008-ból, de még nem biztos, hogy a mélyponton vagyunk, és fellendülés legkorábban a második fél évtől jöhet.
A következő évtized elejére a Waberer’s a régió vezető logisztikai szolgáltatója lenne, a mostani árbevétel több mint duplájával. Ehhez 400 millió eurót terveznek elkölteni.
Miközben Kocsis Máté megnyitotta a Tengerre, magyar! című kiállítást Szijjártó Péter bejelentette, hogy két év (szerinte ez „rövidesen”), és kész lesz a trieszti kikötő magyar szakasza. Amit a kormány 2019-ben jelentett be.
A hűtött raktári logisztika élénkebb, mint valaha. Az élelmiszergyártók, szupermarketek, éttermek és gyógyszeripari cégek számára a gyors és megbízható szállítás kulcsfontosságú, ehhez azonban a korábbinál nagyobb tárolási kapacitásra van szükség. Mutatjuk, milyen modern megoldások segítik napjainkban az intralogisztikát.
A kelet-kínai társaság sorra építi hadállásait Japántól Németországig.
Sokan nem is gondoljuk végig, milyen mértékű tervezettség szükséges ahhoz, hogy az otthonunk kényelméből megrendelt termékek eljussanak hozzánk. Pedig mára emberek, robotok és mesterséges intelligencia felügyelte automata rendszerek gondoskodnak a minél zökkenőmentesebb ügyfélélményért. De vajon hol van az ember szerepe ezekben a rendszerekben? Milyen folyamatok, trendek jellemzik az intralogisztika világát? Többek között ezekről a kérdésekről is beszélgettünk az SSI SCHÄFER két szakemberével.
A CECZ Logistic Park Kft. a gödi Samsung gyár fontos partnere.
Európa-szerte egyre nagyobb az érdeklődés a HVO100 típusú biodízelfajta iránt, mely a hagyományos dízelhez képest már nem 60, hanem 90 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást ígér. A szállítmányozásban dolgozó magyar sofőrök is ismerik, és igénylik is, hogy a hazai kutakon kapható legyen, mert egyes nagy, nemzetközi megbízók már kikötik, hogy csak ilyen anyaggal hajtott kamionokkal hajlandók az árujukat szállíttatni. Sokáig úgy volt, hogy 2025-től itthon is kapható lesz, a jövő évi adócsomagban benn is voltak a törvénymódosítók, de mire a parlament elé kerültek, kiszedték azokat a csomagból.
Nagy fordulatok alakulnak az egészségügyi termékek piacán, amit az elmúlt években mindenki átélhetett. Felipe Morgulist, a UPS Healthcare globális logisztikáért és disztribúcióért felelős elnökét kérdeztük arról, ki miként juthat gyógyászati termékekhez a világ különböző pontjain, és arról is, hogy milyen hatalmas előrelépések várhatók az otthoni betegellátásban.
Folytatódott a közúti fuvardíjak emelkedése a harmadik negyedévben annak ellenére, hogy kevés a megrendelés – írja a Digilog Consulting stratégiai tanácsadó cég a 2024. harmadik negyedéves Közúti Fuvarozási Árindex iparági elemzésében, emiatt a szállítmányozók leépítésre kényszerülnek.
Még mindig sok ipari-logisztikai ingatlan épül, miközben kevés a bérlő. A kihasználatlansági ráta hamarosan 15 százalékra nőhet, ám főleg a régebbi csarnokok lesznek bajban, a modernekre nagy az igény.