szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Zara márka tulajdonosa, a spanyol Inditex tavaly 11 százalékkal növelte nyereségét, idén 10 százalékkal bővíti üzlet hálózatát, célba vette Kínát, ott is az internetes értékesítésben akar nagyot dobni.

AP / Sang Tan

A Zara tulajdonosa, a spanyol Inditex a 2011-es üzleti évben 2,6 milliárd dollár nyereséget ért el, ami 11 százalékkal több, mint az előző évben. A néhány fontosabb európai piacon tapasztalt lassulás – amit az új boltok nyitása sem tudott ellensúlyozni – ellenére 4 százalékkal bővült a vállalat forgalma.

Az Inditex – amelynek alapítója és csaknem kétharmados tulajdonosa Amancio Ortega, Spanyolország leggazdagabb embere – tavaly 483 üzletet nyitott, így világszerte 5527 Zara-üzlet működik. A vállalat tervei szerint ebben az évben 520 új boltot indítanak.

A Zara márka online értékesítésében is erősítene az Inditex, Kínában – ahol összesen 132 új, köztük 30 Zara márkás boltot nyitott – hajtaná végre a nagy ugrást az internetes kereskedelemben.

Az Inditex papírjai kedden 71,74 eurós árfolyamon álltak csengetéskor, és idén eddig 13 százalékos drágulást produkáltak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!