#textilipar



A politikusok kezdik belátni, hogy tenniük kell valamit a fenyegető textilkatasztrófa elhárításához
 

A politikusok kezdik belátni, hogy tenniük kell valamit a fenyegető textilkatasztrófa elhárításához

A fejlett világban eldobott öltözékek jelentős része gigantikus szeméthegyként a harmadik világban végzi. A másfél ezermilliárd dollár bevételű divatipar és a fogyasztási szokások változására van szükség, több országban már környezeti felelősséget követelnek meg a gyártóktól. Az EU-ban és Magyarországon is jön az új szabályozás.






A bőr után a selyem lehet az új közellenség
 

A bőr után a selyem lehet az új közellenség

Környezeti szempontból és az állatvédők szemszögéből is igencsak támadható a selyem. Már van olyan divatcég, amelyik felhagyott a forgalmazásával, ám van egy probléma: kistermelők millióinak megélhetése kerülhet veszélybe.

Dobos Emese Dobos Emese




Tönkretesszük a Földet azzal, ahogy mosunk
 

Tönkretesszük a Földet azzal, ahogy mosunk

Aggódhatunk azon, hogy miből készül egy ruhadarab és hogy mekkora környezeti terheléssel jár a gyártása, ám az a helyzet, hogy mi magunk vagyunk felelősek a ruhák ökológiai lábnyomának jelentős részéért.

Dobos Emese Dobos Emese

El ne higgye, hogy egy 2000 forintos póló fenntartható lehet
 

El ne higgye, hogy egy 2000 forintos póló fenntartható lehet

Baktériummal színezett anyagok, bambuszszövet, újrahasznosított poliészter, vegán bőr és társaik: a Föld és a környezetszennyező divatipar mentsvárai – legalábbis a közvélemény és az ezeket használó divatmárkák szerint. De vajon mennyire törekszik zöldülésre a textilgyártás?

Dobos Emese Dobos Emese




A mindent túlélő magyar divatcég, amely szembemegy a Zarával és a H&M-mel
 

A mindent túlélő magyar divatcég, amely szembemegy a Zarával és a H&M-mel

Idén ünnepelték a cég fennállásának 30. évét. Nagyon kevés hazai divatmárka mondhatja el magáról, hogy ennyi ideje, családi vállalkozásként, nyereséggel tartja fent magát, ráadásul a hazai piacból. Az Emporium átvészelte, hogy a textilipari kivitelezés a Távol-Keletre költözött, de a gazdasági válságot, egy devizahitelt, az olcsó kínai és a fast fashion termékek hódítását is.

Dobos Emese Dobos Emese