szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BlackBerry készülékek kanadai gyártója, a Research in Motion (RIM) elismerte vereségét az Apple-lel és az androidos mobiltelefonok gyártóival szemben.

A cég vezetősége bejelentette, hogy feladják a versenyt a fogyasztók széles rétegeinek megszerzéséért, és visszatérnek a RIM hagyományos piacához, az üzletemberek kiszolgálásához – írja a Napi Gazdaság Online. Elemzők szerint időre van szükség ahhoz, hogy kiderüljön a stratégiaváltás sikere vagy bukása, addig a RIM továbbra is gyenge pénzügyi eredményeket produkálhat.

Az iPhone és társai megjelenése előtt a kiváló e-mailezési képességeiről ismert BlackBerry volt a telefont munkaeszközként használó amerikaiak kedvence.

A RIM üzleti évének március 3-án végződött negyedik negyedében 125 millió dollár nettó veszteséget szenvedett el az egy évvel korábbi közel egymilliárdos profit után, árbevétele jelentősen csökkent. A fogyasztók 11,1 millió BlackBerry okostelefont vásároltak, ami több mint ötödével maradt el az egy évvel korábbitól, a BlayBook táblagépekből ugyan félmillió kelt el, de csak a nagy árengedményeknek köszönhetően.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!