szerző:
MTI/Népszava
Tetszett a cikk?

Láthatatlanná tenné nyeresége bizonyos százalékát a nemzetközi színtéren működő legnagyobb magyar cégek egy része - írja a Népszava.

A nemzetközi színtéren működő húsz legnagyobb magyar vállalat tavaly a világ 37 országában 172 leányvállalattal rendelkezett, és mintegy 40 ezer főt foglalkoztatott külföldön. Egy részük azonban különböző cégeken keresztül "láthatatlanná tenné" nyeresége egy részét - írja a szerdai Népszava.

A lapnak Inotai András, a Magyar Tudományos Akadémia Világgazdasági Kutatóintézetének volt igazgatója elmondta, hogy a külföldön is terjeszkedő magyar társaságok – a "magyar multik" – vállalati kultúrája a legtöbb esetben hiányos, és az ilyen cégek adózási morálja sem mindig a legjobb. Szerinte az ilyen cégeknek fokozottan kellene arra törekedniük, hogy a külföldön, illetve idehaza megszerzett profitjukat Magyarországon fektessék be munkahelyek teremtésére, illetve társadalmi, kutatási, fejlesztési célokra. Ehelyett azonban több "magyar multi" különböző offshore cégeken keresztül "láthatatlanná teszi" a bevételei egy részét - áll a cikkben.

Vértes András, a GKI Gazdaságkutató Zrt. elnöke a lapnak elmondta: bár a "magyar multik" erősen hajlanak az "adóoptimalizálásra", vitathatatlanul meghatározó szerepet töltenek be a hazai gazdaságban, mivel így is a legnagyobb adófizetők, s egyben a legnagyobb munkaadók. Ugyanakkor ezekre a vállalatokra az is jellemző – tette hozzá a szakember –, hogy a többi nemzetközi társasághoz hasonlóan akkor hozzák haza a profitjukat, ha a piaci körülmények itthon éppen kedvezőek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!