Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Egyre konkrétabb formát ölt a német Lufthansa légitársaság megtakarítási programja, a cég a fokozódó árverseny miatt kényszerül költségei csökkentésére.
Carsten Spohr, a Deutsche Lufthansa légitársaság vezérigazgatója szombaton levélben tájékoztatta az alkalmazottakat a tervezett intézkedések listájáról. A dpa-AFX üzleti hírügynökség rendelkezésére bocsátott levélben a vezérigazgató közölte, hogy a légitársaság a veszteséges viszonylatokon a járatok felszámolására, a flottabővítés befagyasztására és a távolsági járatok egy részén az első osztály felszámolására készül. A szanálási program nem hagyja érintetlenül a fizetéseket és a nyugdíjbefizetéseket sem.
A 700 repülőgépből álló flotta legalább 2014-ig nem bővül tovább, a már megrendelt üzemanyagtakarékos típusokkal csak régebbi gépeket váltanak majd le. Összességében ennek köszönhetően a flotta üzemanyag-átlagfogyasztása csökkenni fog. Az egy gépre jutó bérköltségeket pedig a társaság öt százalékkal csökkenti.
A távolsági járatok egy részén a Lufthansa megszünteti az első osztályt, helyette viszont átveszi a már több légitársaságnál bevezetett, a turista (Economy) és az üzleti (Business) osztály közé pozícionált "prémium turista" (Premium Economy Class) osztályt. A Lufthansa vezérigazgatója a repülésbiztonsági és repülőtéri szolgáltatási szerződések újratárgyalásával öt százalékkal kívánja csökkenteni a díjfizetéseket.
Tavaly a Lufthansa konszern 13 millió euró veszteséget szenvedett el, elsősorban a diszkont légitársaságok által Európán belül, illetve az arab légitársaságok által a távolsági járatokon támasztott konkurencia miatt. Érdekeltségei, az Austrian Airlines (AUA) és az azóta már eladott British Midland (bmi) veszteséggel terhelték meg a konszern mérlegét. A Deutsche Lufthansa légitársaság maga is gyenge eredménnyel zárta 2011-et: "...bevételünknek a költségek leszámítása után alig egy százalékát tudtuk csak nyereségként elkönyvelni" - írta levelében Carsten Spohr.
Christoph Franz, a Lufthansa konszern vezérigazgatója a "jövőprogram" sarokszámairól az idén februárban adott tájékoztatást. Eszerint a legnagyobb európai légi konszern költségeit 2015-ig 1,5 milliárd euróval kell csökkenteni a 2011-eshez képest. A mostani levélből kiderül, hogy az 1,5 milliárd eurós költségcsökkentésből a Deutsche Lufthansa légitársaságnak 900 millió euróval kell kivennie a részét, mégpedig 600 millió eurós megtakarítással és 300 millió eurós bevételnöveléssel.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.