szerző:
MTI

Egyre konkrétabb formát ölt a német Lufthansa légitársaság megtakarítási programja, a cég a fokozódó árverseny miatt kényszerül költségei csökkentésére.

Carsten Spohr, a Deutsche Lufthansa légitársaság vezérigazgatója szombaton levélben tájékoztatta az alkalmazottakat a tervezett intézkedések listájáról. A dpa-AFX üzleti hírügynökség rendelkezésére bocsátott levélben a vezérigazgató közölte, hogy a légitársaság a veszteséges viszonylatokon a járatok felszámolására, a flottabővítés befagyasztására és a távolsági járatok egy részén az első osztály felszámolására készül. A szanálási program nem hagyja érintetlenül a fizetéseket és a nyugdíjbefizetéseket sem.

A 700 repülőgépből álló flotta legalább 2014-ig nem bővül tovább, a már megrendelt üzemanyagtakarékos típusokkal csak régebbi gépeket váltanak majd le. Összességében ennek köszönhetően a flotta üzemanyag-átlagfogyasztása csökkenni fog. Az egy gépre jutó bérköltségeket pedig a társaság öt százalékkal csökkenti. 

A távolsági járatok egy részén a Lufthansa megszünteti az első osztályt, helyette viszont átveszi a már több légitársaságnál bevezetett, a turista (Economy) és az üzleti (Business) osztály közé pozícionált "prémium turista" (Premium Economy Class) osztályt. A Lufthansa vezérigazgatója a repülésbiztonsági és repülőtéri szolgáltatási szerződések újratárgyalásával öt százalékkal kívánja csökkenteni a díjfizetéseket. 

Tavaly a Lufthansa konszern 13 millió euró veszteséget szenvedett el, elsősorban a diszkont légitársaságok által Európán belül, illetve az arab légitársaságok által a távolsági járatokon támasztott konkurencia miatt. Érdekeltségei, az Austrian Airlines (AUA) és az azóta már eladott British Midland (bmi) veszteséggel terhelték meg a konszern mérlegét. A Deutsche Lufthansa légitársaság maga is gyenge eredménnyel zárta 2011-et: "...bevételünknek a költségek leszámítása után alig egy százalékát tudtuk csak nyereségként elkönyvelni" - írta levelében Carsten Spohr.

Christoph Franz, a Lufthansa konszern vezérigazgatója a "jövőprogram" sarokszámairól az idén februárban adott tájékoztatást. Eszerint a legnagyobb európai légi konszern költségeit 2015-ig 1,5 milliárd euróval kell csökkenteni a 2011-eshez képest. A mostani levélből kiderül, hogy az 1,5 milliárd eurós költségcsökkentésből a Deutsche Lufthansa légitársaságnak 900 millió euróval kell kivennie a részét, mégpedig 600 millió eurós megtakarítással és 300 millió eurós bevételnöveléssel.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Itt az új Star Wars-sorozat első hosszú előzetese

Itt az új Star Wars-sorozat első hosszú előzetese

Egy indonéz férfi 700 kilométert gyalogolt hátrafelé az esőerdők megmentéséért

Egy indonéz férfi 700 kilométert gyalogolt hátrafelé az esőerdők megmentéséért

Kína tiltakozik az importvámok emelése miatt

Kína tiltakozik az importvámok emelése miatt

Dominic Cummings, a véreb, aki meghackelte a brit politikai rendszert

Dominic Cummings, a véreb, aki meghackelte a brit politikai rendszert

Csak a Magyarországra belépők használhatják mostantól a röszkei közúti határátkelőt vasárnaponként

Csak a Magyarországra belépők használhatják mostantól a röszkei közúti határátkelőt vasárnaponként

Boris Johnson 3D-ben vizsgáltatná a reptéri csomagokat

Boris Johnson 3D-ben vizsgáltatná a reptéri csomagokat