Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Az orosz AvtoVAZ harminc év után befejezi a csaknem ötvenéves kocka Lada gyártását. A gyár a Ladák iránti kereslet durva csökkenésével indokolja a történelmi döntést.
Nagyot esett a klasszikus modell iránti igény, úgyhogy itt az ideje, hogy elbúcsúzzon – mondta az AvtoVAZ szóvivője a Világgazdaság szerint. Igor Burenkov azt nem árulta el, mikortól áll le a gyártás, csupán annyit közölt, hogy az utóbbi időben erősen visszaesett a klasszikus Lada-modellek kereslete. Az idei első három hónapban a Nyugat-Európában Lada Nova és Lada Riva néven árusított kocsik eladása 76 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest.
Miközben március végéig 19 százalékkal 614 ezer fölé nőtt az orosz piacon gazdára talált személyautók és kishaszonjárművek száma, a Lada eladásai 15 százalékkal estek. Pedig tavaly egész évben 11 százalékkal nőtt a márka értékesítése hazájában, annak ellenére is, hogy novemberben 17, decemberben pedig 15 százalékkal kevesebbet sikerült eladni az előző évinél.
Ez nem meglepő, hiszen október végén zárult az orosz roncsautóprogram, amelyen éppen a Lada nyert leginkább: 2010-ben 34 százalékra nőtt a piaci részesedése. A legolcsóbb autók eladása viszont most zuhanásba fordult, és a múlt hónapban a Lada piaci részesedése már csak 17 százalék volt.
A legkelendőbb modellek listáját ugyan még márciusban is a Lada vezette, de amíg a Kalinából és a Priorából 15 százalékkal kevesebb, 11 ezer, illetve 9800 kelt el, addig a Hyundai Solaris értékesítése 57, a Kia New Rióé pedig 95 százalékkal nőtt. Ebből a két modellből márciusban 1060, illetve 7100 talált gazdára.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.