Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A következő két évben kétszázra emeli a jelenleg negyven-ötven főt foglalkoztató repülőgép-alkatrészgyárának dolgozói létszámát a német Diehl Aircabin Gmbh. Nyírbátorban - mondta Rainer von Borstel, a német anyavállalt, a Diehl Aerosystems konszern vezetője sajtótájékoztatón csütörtökön a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei kisvárosban.
A Diehl első Németországon kívüli termelőegysége főként az Airbus és a Boeing számára készít repülőgép-alkatrészeket, így például a gépek belső oldalfalát és szellőző-berendezéseit.
A társaság a Diehl-en belül az egyik legnagyobb fejlődést mutatja, a repülőgép-gyártás és a légiközlekedési ipar évente mintegy öt százalékos növekedéséből a cég jelentős piaci részesedést tudhat magáénak - ismertette Rainer von Borstel.
A magántulajdonban lévő, családi nagyvállalkozás a város önkormányzata által létrehozott ipari parkban tavaly vásárolt meg egy korábban bezárt kábelgyárat, valamint az önkormányzattól további két hektáros üres területre szerzett opciós jogot. A Diehl a tervek szerint három év alatt 5 millió eurós befektetésével alakítja ki gyártóbázisát a kisvárosban.
A nyíregyházi üzemben jelenleg 40-50 fő dolgozik, ez a létszám 2012 végére 140-re növekszik, 2013-ban és 2014-ben pedig 200 fő felé emelkedik a foglalkoztatottak összlétszáma - mondta Rainer von Borstel. Az igazgató hozzátette: a szabolcsi dolgozók a németországi betanulási idő során sajátították el a munkavégzéshez szükséges ismereteket. Az első, Nyírbátorban készített mintadarab egyébként egy Airbus típusú repülőgépgép ajtajának belső burkolata volt, ezt az alkatrész 2011 december végén került ki a gyártószalagról.
Rainer von Borstel az MTI kérdésére elmondta: komoly gazdasági eredményt egyelőre nem lehet elvárni az üzemtől, mivel az utóbbi időszakban a befektetés volt napirenden; becslése szerint a következő két-három évben lehet megfelelő gazdasági eredményeket felmutatni.
A korábbi információk szerint a három műszakos termelés bevezetésével évi 15 millió euró értékű repülőgép-alkatrész, oldalfalak, plafonrészek, hozzájuk tartozó vezeték-rendszerek, valamint személyzeti pihenőfülkék és konyhai berendezések készülnek majd Nyírbátorban. A Diehl-csoportnak jelenleg az Amerikai Egyesült Államokban, Franciaországban, Kínában és Szingapúrban is van gyártóbázisa.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy héten belül két, egymásnak teljesen ellentmondó nyilatkozatot tett a honvédelmi tárca arról, hogy kerültek-e Szerbiába magyar harcjárművek. Mi történhetett valójában a BTR-ekkel?
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
A városi ügyvédi kamara szerint az embereket „önkényes, igazságtalan és törvénytelen fogva tartással fosztották meg szabadságuktól”.
Sok tekintélyelvű politikus régi, jól ismert módszere a kisebbségek kirekesztése, ám ez recept Magyarországon immár beleütközött a saját korlátaiba.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A feltételezett elkövetőt holtan találták meg.
Bekussol, sunyít, mentegeti magát, hazudik, lapul.
Csak egy vesztese volt a Pride-nak.