Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Az euróövezeti válság és a reklámpiac pangása ellenére az RTL-csoportnak sikerült növelnie bevételét és szinten tartania profitját az első negyedévben.
A társaság szerdán közzétett beszámolója szerint az árbevétel 6,3 százalékkal 1,322 milliárd euróra emelkedett, a 191 millió eurós működési eredmény pedig megegyezett a tavalyi első negyedévivel.
A bevétel növekedése mindenek előtt az RTL Deutschland médiacsoport, a FremantleMedia produkciós leányvállalat és a francia M6-csatornák teljesítményének köszönhető. A reklámbevétel a német piacon nőtt, Dél- és Kelet-Európában azonban zsugorodott.
Az RTL-csoport Európa legnagyobb tévés vállalata, több mint 90 százalékban a Bertelsmann médiakonszern kezében van. Maga a Bertelsmann is jól kezdte az évet, bevétele 5 százalékkal 3,64 milliárd euróra nőtt, az üzemi eredmény 280 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 248 millióról. A családi vállalat az expanzió finanszírozásához külső tőkét készül bevonni, és az sincs kizárva, hogy tőzsdére viszik a céget.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.