Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Kilométerenként mintegy százmillió forintért számolhatja fel a kátyúkat Pápa és Szilsárkány között a Közgép konzorciuma - írja a Népszabadság pénteken. Az útépítők csütörtöktől 8,8 kilométeren dolgozhatnak. A felújítással papírforma szerint őszre végeznek.
Átadta a munkaterületet a 8408-as jelű, Pápát Szilsárkánnyal összekötő út egy szakaszának felújításához a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Az állami közúthálózat üzemeltetésével, fenntartásával foglalkozó cég közlése szerint a 8,8 kilométeres útszakasz átépítésére kiírt közbeszerzési eljárást a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. vezette KMES Konzorcium nyerte el 878 millió forintos ajánlatával. Csapatával pályára lép a Magyar Aszfalt Kft., az EuroAszfalt Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft. - írja a Népszabadság.
A Pápától Szilsárkányig vezető mellékút aligha számít különlegesnek a hazai közutak között a lap szerint. Szeptemberig felújítandó szakaszán az aszfalt makadámburkolat állapota jelentősen leromlott. Teherbírása a forgalmi igényeknek nem felel meg, felülete kátyús, nyomvályús és balesetveszélyes. Ennek megfelelően a helyieknek munkalehetőséget kínáló Pápa, Ihász és Marcaltő megközelíthetőségét biztosító útszakaszon a kivitelezőkre felújítási feladatok sora vár. A 8408-as út már megújult szakaszához kapcsolódó pályán új aszfaltburkolat épül, és négy helyen buszöblöt alakítanak ki.
Az elsősorban külterületi útszakaszokat, illetve Ihász belterületét érintő beruházástól azt várják, hogy befejezése egyszerre javítja majd az érintett települések közlekedésének minőségét, az utazás kényelmét és biztonságát, illetve a térség elérhetőségét, területi felzárkóztatását - írja a lap.
A Veszprém megyei mellékút átépítése csak az egyike a Közép-Dunántúli Regionális Operatív Program 2009–2013 közti időszakra szóló, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) által a régióban jóváhagyott akcióterv keretében megvalósuló fejlesztéseknek. A Magyar Közút közlése szerint az idén országszerte több mint ezer kilométernyi négy- illetve öt számjeggyel jelölt közút felújítása kezdődhet meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M1-es autópálya és Esztergom között tervezett M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.