Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Kilométerenként mintegy százmillió forintért számolhatja fel a kátyúkat Pápa és Szilsárkány között a Közgép konzorciuma - írja a Népszabadság pénteken. Az útépítők csütörtöktől 8,8 kilométeren dolgozhatnak. A felújítással papírforma szerint őszre végeznek.
Átadta a munkaterületet a 8408-as jelű, Pápát Szilsárkánnyal összekötő út egy szakaszának felújításához a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Az állami közúthálózat üzemeltetésével, fenntartásával foglalkozó cég közlése szerint a 8,8 kilométeres útszakasz átépítésére kiírt közbeszerzési eljárást a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. vezette KMES Konzorcium nyerte el 878 millió forintos ajánlatával. Csapatával pályára lép a Magyar Aszfalt Kft., az EuroAszfalt Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft. - írja a Népszabadság.
A Pápától Szilsárkányig vezető mellékút aligha számít különlegesnek a hazai közutak között a lap szerint. Szeptemberig felújítandó szakaszán az aszfalt makadámburkolat állapota jelentősen leromlott. Teherbírása a forgalmi igényeknek nem felel meg, felülete kátyús, nyomvályús és balesetveszélyes. Ennek megfelelően a helyieknek munkalehetőséget kínáló Pápa, Ihász és Marcaltő megközelíthetőségét biztosító útszakaszon a kivitelezőkre felújítási feladatok sora vár. A 8408-as út már megújult szakaszához kapcsolódó pályán új aszfaltburkolat épül, és négy helyen buszöblöt alakítanak ki.
Az elsősorban külterületi útszakaszokat, illetve Ihász belterületét érintő beruházástól azt várják, hogy befejezése egyszerre javítja majd az érintett települések közlekedésének minőségét, az utazás kényelmét és biztonságát, illetve a térség elérhetőségét, területi felzárkóztatását - írja a lap.
A Veszprém megyei mellékút átépítése csak az egyike a Közép-Dunántúli Regionális Operatív Program 2009–2013 közti időszakra szóló, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) által a régióban jóváhagyott akcióterv keretében megvalósuló fejlesztéseknek. A Magyar Közút közlése szerint az idén országszerte több mint ezer kilométernyi négy- illetve öt számjeggyel jelölt közút felújítása kezdődhet meg.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
Még felszólítás sem hangzott el, semmilyen módon nem szankcionálhatók a résztvevők - állítja Horváth Lóránt ügyvéd.