szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Auchan áruházlánc Tuti tipp néven új saját márkás termékekkel bővíti kínálatát. A nevet a lánc egyik székesfehérvári dolgozója találta ki.

Az eddigi sajátmárkás termékek mellett most új termékeket vezet be az Auchan Tuti tipp néven, amelyek kiváltják a korábbi "elsőáras" (azaz a legolcsóbb, de nem sajátmárkás) termékeket - közölte az áruházlánc. Az Auchan arra számít, hogy ez év végére a teljes eladott termékszám 1,5-2 százalékát teszik majd ki a sajátmárkás termékek.

Az Auchan 2009 végén vezette be első sajátmárkás termékeit, amelyek piaci részesedése a teljes eladott termékszám 0,07 százaléka volt abban az évben. Eleinte import termékekkel, később egyre nagyobb arányban Magyarországon fejlesztett sajátmárkás termékekkel bővült a választék, csak 2012-re 90 ilyen termékfejlesztést ütemeztek be.

„Olyan termékválaszték kialakítása volt a célunk, mely a vevők számára nem okoz csalódást, azonban árban a legkedvezőbb a piacon. Termékcsoportonként mindig egyetlen termékre kerülhet a Tuti tipp csomagolás, hogy ezzel is segítsük a vásárlók eligazodását. 2012-ben 120 ilyen referenciaterméket fogunk bevezetni, a cél később is a választék bővítése lesz” – idézte a közlemény Pásztor Attilát, az Auchan elsőáras és sajátmárkás beszerzési igazgatóját.

A Tuti tipp termékek névadója az Auchan egyik székesfehérvári munkatársa, aki egy pályázat keretében adta ezt a találó nevet a termékcsoportnak - tette hozzá a lánc.

Míg bevezetéskor, 2009-ben mindössze 56-féle hazai sajátmárkás terméket, addig 2010-ben 143, 2011-ben 254, 2012-ben pedig már 266-féle hazai terméket kínált az Auchan a sajátmárkás termékek között. A saját fejlesztésű sajátmárkás termékek között a hazai termékek aránya meghaladja a 80 százalékot. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!