szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Öt-hat éven belül 20-25 zázalékos piaci részesedésre számít az állami mobilcég, amely az okostelefonok és az internet területén lát terjeszkedési lehetőségeket - derül ki abból a megvalósíthatósági tanulmányból, amelyet az Index kért ki a mobilcég egyik tulajdonosától, az MVM-től.

Húsz-huszonöt százalékos piaci részesedés megszerzésére számítanak a negyedik, állami mobilcég vezetői - írja az Index arra a megvalósíthatósági tanulmányra hivatkozva, amelyet az egyik részvényestől, az MVM-től kértek ki.

A tavaly novemberben készült 181 oldalas dokumentumból, amelyet a portál csak az adatvédelmi hatóság beavatkozása után kapott meg, túl sok részlet azonban nem derül ki, mert az MVM a fontosabb passzusokat kitakarta.

A tanulmány szerint a rendelkezésre álló erőforrások már középtávon (5-6 év alatt) is jelentősen befolyásolják a piaci részesedést, „hosszabb távon pedig az várható, hogy a szolgáltatók a rendelkezésre álló frekvencia arányában részesedhetnek a piacról”. Vagyis az új mobilcég piaci részesedése 20-25 százalék lehet - teszik hozzá.

A szövegrészekből kevés konkrétum derül ki arról, hogy ezt a gyakorlatban hogyan akarja elérni az állami mobilcég. Erről többek között azt írják, hogy „a versenytársak ajánlataihoz képest ugyanazon az áron vagy alacsonyabb áron nagyon agresszív kedvezményekkel” fognak előállni.

A terjeszkedési lehetőségeket az új mobilcég vezetői az internetszolgáltatásban és az okostelefonokban látják. A tanulmány előszavában erről az olvasható, hogy a negyedik mobilszolgáltatóra pont akkor írták ki a pályázatot Magyarországon, amikor „az okostelefonokra, az adatforgalom iránti igényre alapozó stratégiával a siker lehetőségei megalapozottak”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!