Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A jelek szerint gyökeres átalakulás előtt áll a (magyar) kuponos kereskedelem. A világ egyik vezető kuponos cége, az amerikai Groupon tőzsdei mélyrepülése megmutatta, hogy az eddigi út nem járható az ágazat számára, a telített piac koncentrációért kiált.
Alaposan átírhatja a Groupon Inc. gyenge tőzsdei szereplése a teljes kuponos piacot. Az amerikai piac természetesen nem egyenlő az európai vagy a magyar piaccal, ám hosszabb távon itthon is érdemes újragondolni a kedvezményszolgáltatás jövőjét − ha az amerikai lufi kipukkad, az ide is gyorsan begyűrűzik – idézi a Napi Gazdaság Online Faluvégi Balázs, az Altera Vagyonkezelő Zrt. befektetési stratégiáért felelős igazgatósági tagjának a társaság gyorsjelentésére reagáló elemzését. A szakember szerint a kuponos közösségi vásárlás, mint üzleti modell nem teljesen elvetendő, de hosszú távon jóval kisebb gazdasági értéket teremt a tulajdonosok és a kiskereskedelmi partnerek részére, mint azt a befektetők hinni akarták.
Itthon a piac koncentráltabb – a magyar piacon vezető társaság (Bónusz Brigád) messze nagyobb forgalmat produkál, mint a versenytársak –, de a mogulok mellett számtalan kis cég igyekszik egy-egy területen (utazás, éttermi szolgáltatás, szuvenír) kategóriagyilkos lenni. Ez a növekvő piacon nem okoz fejtörést a nagyoknak. Faluvégi szerint a magyar piac is elég fejlett, ahhoz, hogy további növekedést lehessen elérni, ehhez azonban új vásárlók tömegeit kellene körön belülre hozni (Itthon a kedvezményvadászat szubkultúra, de valódi tömeggé is képes válni, ahogy ezt például a torkos csütörtök fejlődése is mutatja).
Koncentráció nélkül vélhetően aligha fenntartható (a magyar piacot is beleértve) a kedvezménykínálók jelenlegi struktúrája. Ám a piaci elemzések szerint a költségek lefaragásával (sales, call center) sem lehet a piaci túlértékeltséget igazoló nyereséget kigazdálkodni, Faluvégi szerint sokat kell költeni a forgalom újratermelésére.
A bónuszokat kínáló cégek titka − amit ma már egyre markánsabban kommunikálnak −, hogy a szolgáltatásuk nem más mint, reklám-marketing tevékenység. A rajtuk keresztül megjelenő kedvezményeket a felkínálók a fogyasztói lojalitás vagy egy-egy új szolgáltatás bevezetésének felfuttatása miatt adják, tehát nem egy állandó diszkontot kínáló fapados légitársaságról vagy üzletről van szó.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Öt évtizede Steven Spielberg A cápával megteremtette, két évre rá barátja, George Lucas a Csillagok háborújával megerősítette a nyári bombasiker intézményét. A vakáció idején korábban olyan filmeket mutattak be, amelyektől nem vártak kirobbanó eredményt.
A napokban az orosz közlekedési miniszter is így járt, majd néhány órával később holtan találták meg az autójában.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?