Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A vasi MSZP szerint nem épül meg a Vát határában tervezett repülőtér, a fideszes közgyűlési elnök még lát lehetőséget.
Nemény András (MSZP) országgyűlési képviselő szerint valószínűleg nem épülhet meg a kínai tőkéből tervezett, a régió gazdasága számára meghatározó fontosságú beruházása, miután kormány visszavonta a Vas megyei Vát és Porpác községek határában tervezett cargo repülőtér nemzetgazdaságilag kiemelt státuszát. Kovács Ferenc (Fidesz-KDNP), a Vas Megyei Közgyűlés elnöke úgy látja, hogy a kereskedelmi repülőtér reményei "nem szálltak el". A kormányrendelet szerdán jelent meg a Magyar Közlönyben.
A szocialista képviselő elmondása szerint Kovács Ferenc, a Vas Megyei Közgyűlés elnöke nemrég még úgy nyilatkozott, hogy kínai látogatása során tárgyalt a reptérről és az alapkőletétel is rövidesen megtörténhet.
A vasi szocialisták úgy vélik, hogy a váti reptér ügyének háttérben az áll, hogy a kivitelezést is kínai cégek végezték volna, ezért "azok a vasi és országos oligarcha cégek" amelyek minden pályázatot megnyernek, nem találták meg a számításukat, ezért inkább rábírták a kormányt, vonja vissza a kiemelt státuszt - tette hozzá.
Kovács Ferenc, a megyei közgyűlés elnöke az MTI érdeklődésére elmondta: Magyarország és a Kínai Népköztársaság között egy hétpontos megállapodás született, amely azonban nem említi reptér építését, három logisztikai központ létesítését viszont igen.
A kormányrendelet megszületésének körülményeit szavai szerint egyelőre nem ismeri, ennek ellenére szerinte a Vát-Porpác kereskedelmi repülőtér reményei "nem szálltak el". Elmondta, kínai tárgyalásai során meghatározó politikusok és sanghaji befektetői körök is egyértelműen kijelentették, szándékukban áll a Nyugat-Dunántúlon megépíteni a repteret, amelynek továbbra sem lehet más helyszíne mint a kiszemelt Vát és Porpác térsége, ugyanis egyedül itt van 600 hektárnyi szabad terület.
Kovács Ferenc reményét fejezte ki, hogy a mostani kormányhatározatot egy újabb követi majd, amely támogatásáról biztosítja a régió számára fontos beruházást.
A Vát és Porpác közé tervezett, több mint 100 milliárd forint értékű beruházás közvetlenül több száz, az oda települő logisztikai központ és ipari park pedig közvetve akár ezer munkahelyet is jelenthet. Az elképzelések szerint egy 4000 méter hosszú, 60 méter széles kifutópálya épülne meg, valamint olyan létesítmények, amelyek a forgalom kiszolgálásához szükségesek: fogadóépület, utak, szerelőhangár, környezetvédelmi létesítmények. A repülőtér tervezett forgalma évi 170 ezer tonna áru, 250 ezer utas, napi 25-28 gép fogadása. A 600 hektáron tervezett zöldmezős beruházást az érintett települések lakói 2009 áprilisában népszavazással biztosították támogatásukról.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M1-es autópálya és Esztergom között tervezett M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.