szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Negyvenmilliós bírságot akasztott a versenyhivatal a Markgold Ingatlanforgalmazási Kft. nyakába, mert átverte a fogyasztókat, amikor 2009-ben és 2010-ben az üdülési jogok értékesítésekor valótlan információkat közölt a fogyasztókkal.

A vállalkozás üdülőingatlanok időben megosztott használati jogát termékbemutatókon értékesítette a fogyasztóknak. Az értékesítés során azonnali, csak az adott napra érvényes kedvezményeket kínált fel, ezzel a fogyasztókat azonnali döntésre, a szerződés azonnali megkötésére késztette. A vizsgálat során bebizonyosodott továbbá, hogy a közölt listaárak, amelyekhez a fogyasztók az általuk kialkudott árat viszonyíthatták, ténylegesen sosem érvényesültek, így az ígért, illetve elért árkedvezmény mértéke is megtévesztő volt.

A vállalkozás emellett azon fogyasztóknak, akik korábbi üdülési joguktól szerettek volna megválni, szóban értékesítési ígéretet tett, arra az esetre, ha értékesebbre cserélik már meglévő üdülési jogukat vagy vásárolnak egy újabb üdülőhasználati jogot. A továbbértékesítésre garanciát azonban írásban nem vállalt, csak azt, hogy az eladásra kínált üdülési jogot pár hónapig reklámozza a weboldalán. A fogyasztók így valótlan információk alapján döntöttek új vagy újabb üdülőhasználati szerződés megkötése mellett, miközben az eladni kívánt korábbi üdülési joguk értékesítése az esetek túlnyomó többségében sikertelennek bizonyult.

A GVH az eljárás eredményeként megállapította, hogy a Markgold Ingatlanforgalmazási Kft. (korábbi nevén: Holiday Club Hungary Üdülésszervező Kft.) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az üdülőingatlanok használati jogának értékesítése során – ráadásul visszaesőként tett mindezt –, ezért a jogsértés elkövetéséért 40 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!