Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A 2008-as válság átalakította a fogyasztók gondolkodását, pénzügyi szokásait is. Magyarországon a többség elzárkózik mindenféle hitelfelvételtől – derül ki a GfK Retail Banking Monitor (RBM) felméréséből.
Habár a pénzügyi szektor az egész régióban nehézségekkel küszködik, az RBM adatai alapján enyhén pozitív piaci tendencia kezd kirajzolódni a régió egészét tekintve. A banki szolgáltatásokat igénybe vevő lakosság aránya Közép- és Kelet-Európában 6 százalékkal nőtt és 2011 végére elérte a 80 százalékot. Magyarországon a felnőtt lakosság 83 százaléka áll kapcsolatban bankokkal, és ez az arány alig változott az elmúlt években.
„A banki penetráció növekedése Magyarországon már nem elsősorban infrastrukturális kérdés, hiszen az ezer lakosra jutó bankfiókok számát tekintve a régió legtöbb országa előtt állunk. Úgy gondolom, hogy sokkal inkább a pénzügyi kultúra, és a bankokkal szembeni attitűd az, ami meghatározó lesz a fejlődés szempontjából” – mondta Dunai Albert, a GfK Hungária pénzügyi kutatási szektorért felelős vezetője.
A banki folyószámlák használatának elterjedése a banki szolgáltatásokat igénybe vevő lakosság arányának növekedésével függ össze. Dinamikus növekedés tapasztalható viszont a bankkártyák és az internet banki szolgáltatások területén.Tavaly már minden második közép- és kelet-európai lakos használt kártyát a vásárlásaihoz. Az internetes ügyintézés pedig olyan országokban is felgyorsíthatja a fejlődést, ahol a banki szolgáltatások használata a nagy földrajzi távolságok, vagy a gyengébb infrastruktúra miatt eddig elmaradt a régiós átlagtól.
A fogyasztói szokások és az igények megváltozását jól mutatja GfK banki reklámokkal kapcsolatos felmérése is. „A GfK Daphne kutatás alapján a hitelajánlatokat népszerűsítő hirdetések ismertsége és kedveltsége nem változott az elmúlt négy évben, ám az ilyen reklámok mozgósító hatása a válság előtti érték felére esett vissza” – állítja Dunai Albert. „Ez összefügg a lakosság hitelektől való elzárkózásával, illetve a hitelfelvételi hajlandóság csökkenésével, amit a Retail Banking Monitor kutatás adatai is alátámasztanak” – magyarázta a jelenség okait a szakember.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
A munka minőségét sok kritika érte.
Szokták mondani, hogy a zenész ne politizáljon, de akkor a politika meg ne szóljon bele a zenébe – vélekedett.