Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A márkamonitoring piacvezető vállalkozása, a Brandmonitor nemzetközi expanzióba kezdett, ennek támogatására az OTP leányvállalata, az Oszkó Péter által vezetett PortfoLion Zrt. 1,5 millió eurós tőkebefektetést hajt végre a cégben.
A PortfoLion Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. hétfői közleménye szerint a zrt. befektetési portfólióját kibővítve, már 11 aktív befektetést kezel. A zrt. partnercégei egymástól igen eltérő iparágakban működnek, a biotechológiától a divatiparig. A befektetési döntéseket tekintve csaknem 5 milliárd forint tőkekihelyezésről, valamint további opciós tőkebefektetésről határozott az alapkezelő az egyes céltársaságokat illetően.
Az expanzió során a céltársaság nevet is változat. A PortfoLion Zrt. és a Replise Kft. (korábbi nevén BrandMonitor), valamint annak alapítói 1,5 millió eurós tőkebefektetésről szerződtek. A közlemény ismerteti: a Replise Kft. olyan saját fejlesztésű szoftverrel rendelkezik, amely a közösségi médiát figyeli és elemzi az ügyfelek igényei szerint. A rendszer követi a fórumokon, blogokon, videómegosztó oldalakon, híroldalakon, twitteren, facebookon megjelenő, felhasználók által generált tartalmakat, párbeszédeket.
Ezáltal a megrendelők nemcsak kommunikációjukat támogathatják az alkalmazással, hanem többek között kutatásokhoz, ügyfélszolgálati feladatokhoz, értékesítéshez és HR-teendőkhöz is felhasználhatják azt.
Az OTP Kockázati Tőkealap I. által biztosított forrásokra alapozva a márkamonitoringgal foglalkozó vállalkozás a piaci igényeknek megfelelően továbbfejleszti szoftverét, emellett a tulajdonosok közös célja a dinamikus regionális terjeszkedés megvalósítása. Idén augusztusban Lengyelországban, Varsó központtal már megnyílt az első külföldi iroda, és elindult a szolgáltatás. Az év végére a tervek szerint belépnek a német piacra, Frankfurtban.
A cég központja és a szoftver fejlesztése a továbbiakban is Magyarországon marad. A terjeszkedéssel párhuzamosan a cég és a szolgáltatás is nevet váltott. Az új név, Replise a social media monitoring ügyfélszolgálati trendjeire is utal, ahol az emberek panaszait, észrevételeit a vállalatok már a közösségi felületeken is megpróbálják kezelni. A PortfoLion a Jeremie I. program (Új Magyarország Kockázati Tőke) keretében felállított és kezelt alapjával hazai, főleg induló és innovatív vállalkozások ígéretes fejlesztéseihez kíván forrásokat biztosítani.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.