Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Indul Nyíregyháza nyugati elkerülő útjának építése, amelynek átfogó megvalósíthatósági tanulmánya, biztonsági hatásvizsgálata, valamint kisajátítási és kiviteli terve elkészítésére a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kiírta a közbeszerzési eljárást.
A nyugati elkerülő út a Nyíregyháza-Polgár közötti 36-os számú főutat köti majd össze az M3-as autópályával, mellette alakítja ki a nyíregyházi önkormányzat a második ipari parkját, mivel az első már teljesen megtelt - mondta Kovács Ferenc, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megye székhelyének Fidesz-KDNP-s polgármestere csütörtökön sajtótájékoztatón.
Az újabb ipari beruházási terület létesítésére a helyhatóság már benyújtotta 600 millió forint értékű pályázatát az Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Tanácshoz, a megvalósításhoz 50 százalékos arányú forrást kérve. A polgármester hangsúlyozta, hogy az elkerülő út menti leendő ipari park első beruházója már ismert, a dán Lego Csoport szándékozik ott megépíttetni új nyíregyházi gyárát az általa megvásárolt 100 hektáros területen.
A Lego januárban jelentette be, hogy 125 millió eurós, mintegy 38 milliárd forintos költségből hozza létre 80 ezer négyzetméteres gyárkomplexumát a szabolcsi megyeszékhelyen.
Kovács Ferenc tájékoztatása szerint az új ipari parkot az M3-as sztrádával összekötő elkerülő út a kiírt közbeszerzési eljárás alapján hét kilométer hosszú lesz és kétszer egy közlekedési sávot alakítanak ki rajta. Eredményes közbeszerzési eljárást követően az út építése várhatóan 2014. elején kezdődik és a tervek szerint 2015 elején indulhat meg rajta a forgalom.
A beruházás az Új Széchenyi Terv Közlekedési Operatív Programja keretében valósul meg. Az útépítési költségeket az elkészülő kiviteli tervek tartalmazzák majd. Nyíregyháza polgármestere arról is tájékoztatott, hogy a várost elkerülő nyugati utat egészen a városhoz tartozó Nyírszőllősig, 15 kilométer hosszan szeretnék kiépíttetni.
Az első, az új ipari parkot az M3-as autópályához kötő 7 kilométeres szakasz után a 38-as számú, a Nyíregyháza-Tokaj-Bodrogkeresztúr közötti főútig tervezik a második, majd Nyírszőllősig a harmadik útrészt. Kovács Ferenc hangsúlyozta: a nyugati elkerülő út építése 2025-ös határidővel szerepelt eddig az országos úthálózat-fejlesztési programban, ezt sikerült most előbbre hozni, ami - mint fogalmazott - "kiemelkedő jelentőséggel bír a további ipartelepítés, valamint a város közlekedésének javítása szempontjából"
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.