szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A szakszervezet szerint pattanásig feszült a helyzet a ferihegyi földi kiszolgálást végző Malév Ground Handling Zrt.-nél a tervezett bércsökkentés miatt. Limburger Lóránt, a cég vezérigazgatója szerint a társaság a túlélésért küzd, így elkerülhetetlen az összes alkalmazott bérének csökkentése, és a helyzetet a munkavállalók többsége megérti.

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) pénteken az MTI-nek eljuttatott közleményében úgy fogalmazott: az állami tulajdonú Malév GH dolgozói nem tudnak elviselni egy újabb 30-40 ezer forintos fizetéscsökkentést. A vezetőségnek önmagán kellene kezdenie a takarékoskodást - tették hozzá.

A szakszervezet szerint a vezérigazgató tulajdonosi elvárásokra hivatkozva szeretne 390 millió forintos megtakarítást elérni a jövő év végéig. A költségcsökkentés oroszlánrészét a dolgozói juttatások megkurtításával tervezi a vezetőség. Tizenöt százalékos fizetéscsökkentés és a cafetéria teljes elvonása szerepel a tervek között, amely ellen a szakszervezet tiltakozik.
Megjegyzik, hogy a 10-15-éves szakmai tapasztalattal rendelkező dolgozók nettó fizetése cafetériával együtt 140 és 170 ezer forint között van, ebből vennének most el 30-40 ezer forintot.

Az érdekképviselet szerint a cég működése nem garantálható a bérköltség további csökkentésével, és úgy látják, hogy a "túlméretezett vezetői juttatások, értelmetlen párhuzamosságok, megmagyarázhatatlan munkakörök és szükségtelen igazgatóságok visznek el legalább százmillió forintot évente".

Limburger Lóránt az MTI megkeresésére emlékeztetett arra, hogy a Malév februári csődje után a magyar légiközlekedés hosszú évekre válságos állapotba került, ami közvetlenül  érintette a földi kiszolgáló céget is. A Malév GH szintén közel állt az azonnali csődhöz. Azóta a helyzet "az elmúlt hónapok kitartó munkájának eredményeképpen konszolidálódott, 2012. november 1-jétől a Wizz Air kiszolgálását is sikerült megszerezni" - írta.

Limburger Lóránt hangsúlyozta, ahhoz, hogy a cég hosszú távú működésének feltételei megteremtődjenek, elkerülhetetlenné vált az összes alkalmazott bérének csökkentése, összhangban a hasonló területen működő más repülőtéri cégek bértáblájával. Éppen azt nevezte a Malév-csőd egyik tanulságának, hogy nem lehet tartósan szembemenni a piaci árakkal.

A vezérigazgató elismerte, hogy a munkavállalóknak nagy terhet jelent a bércsökkentés, de felhívta rá a figyelmet, hogy az intézkedés a Malév GH vezetőit is érinti, ők a dolgozóknál nagyobb mértékű bércsökkentést fogadtak el. Hozzátette: a szakszervezet állításával szemben a Malév Ground Handlingnél a munkavállalókkal a munkaszerződés módosításra irányuló tárgyalások nyugodt légkörben zajlanak, a dolgozók munkájukat fegyelmezetten és felelősen végzik, és többségük átérzi a vállalat és saját munkahelyeik jövője iránti felelősségét.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Negyedével esett vissza a nyelvvizsgázók száma 2020-ban

Negyedével esett vissza a nyelvvizsgázók száma 2020-ban

Kinyitnak a szerb plázák

Kinyitnak a szerb plázák

A részben általa tervezett Land Rover viszi utolsó útján Fülöp herceget

A részben általa tervezett Land Rover viszi utolsó útján Fülöp herceget