Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Kiválasztották az új regionális busztársaságok vezetőit az iho.hu értesülései szerint. A közlekedési szakportál azt írja, finisbe ért a Volán társaságok átalakítása, és az új vezetőket két hét múlva nevezik meg hivatalosan.
A tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) jóváhagyása után a jelenlegi huszonnégy Volán-vállalatból október végéig összevonással hetet hoznak létre - idézte fel az iho.hu.
A portál információi szerint a hét társaság a következők szerint fog felállni: a Vasi, a Zala, a Kisalföld, a Bakony, a Balaton és a Somló Volánból megalakuló céget Papp László, a Vasi Volán vezérigazgatója fogja vezetni.
A Kapos, a Pannon és a Gemenc Volán trióját Bebics János (Kapos Volán); a Vértes Volán-Alba Volán párost Németh Tamás (Vértes Volán) kapja; a Borsod, a Szabolcs és a Hajdú Volán Sárközi Györgyhöz (Borsod Volán) fog tartozni; az Agria, a Nógrád, a Mátra, a Hatvani és a Jászkun Volánból létrejövő céget Uti Csaba (Hatvani Volán) fogja vezetni; a Körös, a Tisza, a Bács és Kunság Volán utódjának vezetője Szarvas Péter (Körös Volán) lesz; a Volánbusz vezetője pedig marad Simon László.
A lap szerint a dél-dunántúli cég vezetésére eredetileg a kaposos Gál Zoltánt szemelték ki, ám váratlan lemondása miatt az új vezető, Bebics János kapta feladatául az összevont cég vezetését.
Az iho. hu azt is felidézte, hogy a nemrég elfogadott összevonási tervet a kezdetektől fogva sok kritika érte, egyrészt a korábbi tervekkel és az évek során kialakult szokásokkal teljesen ellentétes csoportosítások miatt. Például a Veszprém megyei volánok inkább az Alba Volánnal vannak kapcsolatban, mint a Vasival. A cikk szerint ráadásul az új cégeket regionális Volánokként emlegetik, miközben a csoportosítás csak részben követi az ország hivatalosan elfogadott régiófelosztását.
Az iho.hu szerint az átszervezés pozitív hozadéka lehet azonban, hogy a régóta várt nagyszabású buszbeszerzés elől végre elhárul az utolsó bürokratikus akadály, a kétéves böjt után új autóbuszok érkezhetnek a Volánokhoz, ami talán lendületet adhat a hazai buszgyártásnak is.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
Orbán Viktor szerint Magyarországnak el kell érnie egy „humánerőforrás-fölényt”, és jó úton is vagyunk ehhez, mert mi költjük a legtöbbet oktatásra. Az adatok szerint ez sajnos nem igaz.
Trump 8-10 napon belül dönthet az újabb szankciókról. Végignéztük, ez hogyan érintené Magyarországot és általában a világpiacot.
Békés Márton elmesélte első találkozását Magyar Péterrel, némileg árnyalva Orbán Viktorék narratíváját.
A 40. Magyar Nagydíj előtt várjuk olvasóink történeteit a legelsőről.
Akár egy év börtönnel is büntethetik.