szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Új programot indított a magyar beszállítók külföldi piacra jutásáért a Lidl. Az élelmiszerlánc közölte, hogy a programot bemutatta Szijjártó Péternek, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkárának is. Tegnap, az egyeztetéssel egy időben megnyílt a Lidl 154. hazai áruháza Marcaliban.

Jelenleg 36 beszállító, illetve magyar vállalkozás mintegy 106 termékével találkozhatunk a Lidl külföldi áruházaiban - tette közzé az élelmiszerlánc.

A magyar vállalkozások főként friss és mélyfagyasztott zöldségeket, felvágott és szalámiféléket, borokat, fagyasztott tésztaféleségeket és panírozott húsokat, olajos magvakat, illetve üdítőitalokat szállítanak kilenc országba, közel hatmilliárd forint értékben - tette hozzá közleményében a kiskereskedelmi lánc.

A Lidl a magyar beszállítókért elnevezésű program célja, hogy egyre több magyar beszállító jusson külföldi piacra jutási lehetőséghez. „Azt szeretnénk, ha mind a külföldön forgalmazott termékek számában, mind volumenében jelentős előrelépést érnénk el” - idézte a közlemény Grósz Jenőt, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnökét.

Az egyeztetéssel egy időben nyitotta meg a Lidl 154. hazai áruházát Marcaliban. Az áruház közel 1300 négyzetméteren várja vásárlóit, amelyhez 80 férőhelyes parkoló is tartozik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!