szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

"A Lidl a magyar beszállítókért" elnevezésű programot állított össze a német diszkontlánc, azzal a céllal, hogy magyar partnerei az eddiginél nagyobb számban juthassanak piacra külföldön. A magyar termékek között van tokaji bor, fűszerpaprika és szilvásgombóc is.

"A Lidl a magyar beszállítókért" elnevezésű programot állított össze a német diszkontlánc, azzal a céllal, hogy magyar partnerei az eddiginél nagyobb számban juthassanak piacra külföldön - írja a Világgazdaság Online.

A magyar vállalkozások idén főleg friss és mélyfagyasztott zöldségeket, felvágott- és szalámiféléket, borokat, fagyasztott tésztaféleségeket és panírozott húsokat, olajos magvakat, illetve üdítőitalokat szállítanak kilenc országba majdnem hatmilliárd forint értékben. Magyar beszállítók áruival Bulgáriától Németországig is találkozhatunk.

A termékek között található 2,5 millió liter tokaji bor, 55 ezer kg fűszerpaprika és 1,2 millió kg szilvásgombóc. A Lidl tájékoztatása szerint már 2006 óta folyik magyar termékek exportja, az elmúlt négy év során évről évre 50 százalékkal nőtt az exportérték. A német diszkontlánc ugyanakkor most gyorsítani szeretne a tempón, ezért is állíthatták össze a most meghirdetett programot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!