Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az IATA mégsem vállalja magára a bennragadt Malév jegyek kifizetésének kockázatát.
Augusztus végi hír volt, hogy sikerrel járt a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) és a Repülőjegy-értékesítő Irodák Magyarországi Egyesülete (IRIME) héthónapos küzdelme: a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) visszajuttatja a nála lévő Malév pénzeket. A MUISZ IATA-val folytatott tárgyalásait az európai szinten is támogatott szakmai egyesülés, az ECTAA is segítette, így született az IATA és a Malév között az a megállapodás, amely lehetővé tette volna, hogy az utazási irodákban vásárolt, de a csőd miatt már fel nem használható repülőjegyek után kártérítést kaphassanak a pórul járt utasok. A visszatérítés közel 200 000 utast érintett volna.
A MUISZ és az IRIME sürgetésére a IATA (International Air Transport Association) levélben értesítette az Európai Utazásszervezők és -Közvetítők Szövetségét, az ECTAA-t, hogy egyelőre mégsem hajlandó magára vállalni a Malév jegyek árának visszatérítésével járó kockázatot, egy zajló bírósági ügy miatt. Ezzel kapcsolatban Simon András, a MUISZ közlekedési szakterületi felelőse a turizmusonline portálnak elmondta, hogy „a MUISZ és a IATA között hosszas tárgyalásokat követően született meg a megállapodás, amely lehetővé tette volna az utasok kárenyhítését, amellyel kapcsolatban egy harmadik fél most bírósági ügyet indított.” A IATA közlése szerint addig, amíg ebben az ügyben bírósági döntés nem születik, kockázatosnak tartja a Malév-jegyek árának visszatérítését.
A MUISZ és az IRIME álláspontja a bíróság felé továbbra is az, hogy a pénz-visszafizetési megállapodást teljesíteni kell, hogy az irodákon keresztül az utasokat legalább részben kártalanítani lehessen – hangsúlyozta Simon András.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.