Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Felvásárolja az utolsó nagy hazai csokoládégyárat a világ 15. legnagyobb édességgyártó vállalata, az ukrán Roshen Confectionery Corporation, miután megkapta az európai terjeszkedéshez szükséges engedélyeket az ukrajnai versenyhatóságtól. Így a Bonbonetti a Roshen csoport részévé válik, de továbbra is itthon gyártják majd a gyár egyik zászlóshajójának számító Tibi csokit - derült ki egy keddi sajtóbeszélgetésen.
Amint arról már múlt héten beszámoltunk, ukrán tulajdonba kerül az utolsó nagy magyar csokigyár. De a döntés hátteréről csak egy keddi sajtóbeszélgetésen közölt részleteket a Bonbonetti. Sánta Sándor, vezérigazgató elmondta, hogy a tulajdonosváltásra azért volt szükség, mert jelen körülmények között hosszú távon a vállalat nem maradna versenyképes. Ennek két legmeghatározóbb oka, hogy az édességiparban erős a verseny, ráadásul a piac 2009 óta szűkül, 6 százalékkal zsugorodott. A vállalat legmarkánsabb terméke - a Tibi csoki - eladásait sikerült változatlan szinten tartani, de 2010 óta így is csökken a bevétel. 2010-ben még 11,5 milliárd volt, egy évvel később már csak 11, idén várhatóan csak 10,5 milliárd lesz a cég bevétele.
A desszert csokoládék szegmensében, ahol a Cherry Queen konyakmeggyel piacvezető a vállalat, 22 százalékos a visszaesés. A veszteség a hazai piacon keletkezik. Nem segítette a vállalat helyzetét a népegészségügyi termékadó (Neta) sem. Elhibázottnak tartja a konstrukciót Sánta, hiszen ahogy mondja, az édességipar 60-70 százalékát adja a Netának, miközben az egészségtelen étkezésért közel sem ilyen arányban az édességek fogyasztása tehető felelőssé.
Az ukrán gazdasági miniszter tulajdonában lévő Roshennel való együttműködéstől a versenyképesség növekedését várják. Ezt az európai piac meghódításával, és a termékkör bővítésével képzelik el. A Roshen közel 200 féle terméket gyárt, így új piaci szegmensekben is megjelennek majd a cég Magyarországi pozícióját erősítve, de hogy melyekben, arról Sánta Sándor nem kívánt információkat nyújtani. Az ukrán óriásnak azért rendkívül előnyös az együttműködés, mert így az itt gyártott termékeit vám nélkül forgalmazhatja az unióban. A Cherry Queen jelenleg is piacvezető a Benelux államokban, így már egy olyan piacon terveznek terjeszkedni, ahol eddig is értek el sikereket. Az elképzelések szerint még karácsony előtt megjelennek a piacon új termékekkel.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.