Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Egy rakás kis vagy közepes céget beboríthat a budapesti Duna-part használata körüli herce-hurca. A folyamatok jelenleg a rakparti üzletág teljes ellehetetlenülése felé tartanak azzal, hogy
Ha Budapest tovább emeli a rakparthasználati vagy kikötési tarifákat, tucatnyi kis- és közepes vállalkozás mehet tönkre. Mindez gyengíti a Duna budapesti kihasználtságát és csökkentheti a kikötői üzletág jövedelmezőségét.
A rakparti üzletág teljes ellehetetlenítéséhez vezethet, hogy 2013. január 1-jével a fővárosi önkormányzat "ingyenes használatába" kerülnek a kerületi önkormányzatok budai és pesti alsó rakparton álló ingatlanjai és kikötő pontjai, valamint a nagy hajók fogadására alkalmas más − nem a rakparton fekvő − kikötőhelyek − állítják szakemberek a Napi Gazdaság Online-nak. A változtatás a Budapesten működő összes hajózási társaságot kedvezőtlenül érintheti, sőt az amúgy is szegényebb cégeket ellehetetlenítheti. Úgy vélik, ez azt jelenti, hogy a kikötőstég nincs a kerületi önkormányzatok tulajdonában (a kikötőhely egy jogi fogalom, ami értékesíthető), vagyis a kőből épített rakpart Budapesté, a Duna mentén lévő kikötőhelyek a kiépült infrastruktúrával a kikötőtársaságoké. Magát a kikötés jogát, módját, a kikötő pontokat és a tarifát azonban a főváros szabhatja meg. Az alapvető probléma a kikötő pontokhoz tartozó parti és vízi infrastruktúra minősége. A szakértők szerint a mólók és pontonok 95 százaléka használhatatlan, a parti részt pedig rendbe kellene tenni; újrakövezni, a környezetét modernizálni.
A kikötői szolgáltatás szállodahajóztatás szegmensének jövedelmezősége javult az utóbbi néhány évben, évi 250−350 millió forint nyereséget hoz, amin 2-3 nagyobb és 2-3 kisebb cég osztozott. Egy szállodahajó-kikötő éves költségvetése évi 5-7 millió forint.
A kis turistahajók helyzete a másik kérdés, 2012 januárjában majdnem három és félszeresére emelte a főváros a budapesti kikötők parthasználati díját. Egy 25−50 méteres kikötő telepítésére alkalmas hely évente 3 millió forint, erre jön még a mederhasználati díj és egyéb rezsikösszesen mintegy 5 milliót kell fizetni, amihez hozzá kell számolni a hajó működtetési és fenntartási költségeit. Amennyiben a főváros a tarifákat tovább emeli, a vállalkozások tucatjait teheti tönkre.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.