szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kormány tovább egyszerűsíti az aláírási címpéldány és cégkivonat használatát – mondta Rétvári Bence, a közigazgatási tárca parlamenti államtitkára.

Február 1-jétől a közigazgatási hatósági eljárásokban az ügyfeleknek már nem kell képviseleti jogosultságuk igazolását szolgáló okiratot (aláírási címpéldányt), illetve cégkivonatukat a hatóságokhoz minden ügy indításakor külön-külön benyújtani, hanem ezen iratokat a hatóság elektronikus úton szerzi be.

Az egyszerűsítés következtében éves szinten mintegy 760 millió forint marad a vállalkozásoknál, a kormány ennyi illetékbevételről lemond.

Az aláírási címpéldány és a cégkivonat-csatolási kötelezettség nagyjából egyező mértékben csökken, vagyis évente mintegy 152 ezerrel kevesebb kivonatot és ugyanennyivel kevesebb címpéldány kiállítását kell kérniük és benyújtaniuk ügyintézéshez a vállalkozásoknak – jegyezte meg az államtitkár.

Hozzátette, a kormány mostani döntésével 33 kormányrendeletet módosít, ami a tavasszal elfogadott törvényi változásokat követi, azok szabályait részletezi és ülteti át a gyakorlatba.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!